اخبار داغ

اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنعت/ صنعت شهریه دانشجویان را می پردازد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه فاز دوم طرح پویش (اشتغال دانشجویان در صنایع) از مهرماه آغاز می شود، گفت: برای اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنایع در حال برنامه ریزی هستیم. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، محمدمهدی طهرانچی  در تشریح جزییات طرح پویش اظهار کرد: فاز اول این طرح سال گذشته با همراهی اتاق بازرگانی و اداره صمت استان […]

اشتراک گذاری
17 خرداد 1400
149 بازدید
کد مطلب : 53615

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه فاز دوم طرح پویش (اشتغال دانشجویان در صنایع) از مهرماه آغاز می شود، گفت: برای اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنایع در حال برنامه ریزی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، محمدمهدی طهرانچی  در تشریح جزییات طرح پویش اظهار کرد: فاز اول این طرح سال گذشته با همراهی اتاق بازرگانی و اداره صمت استان اصفهان و به صورت آزمایشی برنامه‌ریزی و انجام شد؛ به این ترتیب که صنایع پای کار آمدند و تقریباً ۲۵۰۰ دانشجو با عقد قرارداد با صنایع، علاوه بر اینکه کارشان را در صنعت شروع کردند، شهریه‌هایشان نیز عمدتاً از جانب صنایع پرداخت شد.

وی افزود: برای فاز دوم در ابتدای امسال کار را در ۱۰ استان دیگر توسعه دادیم که هم اکنون استان‌ها در حال آماده سازی هستند و ان‌شاءالله از مهر ماه اجرای آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ضمن اینکه علاوه بر این ۱۰ استان، چند استان دیگر نیز داوطلب مشارکت در طرح شده‌اند. لذا پیش بینی ما این است که عدد ۲۵۰۰ دانشجوی مرحله نخست در فاز دوم به ۲۵ هزار نفر ارتقا پیدا کند.

طهرانچی ادامه داد: اتفاق مهم در جهت تقویت این طرح، ایجاد دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در واحدها است که در این راستا مقرر شده تا یک دانشکده مهارت و کارآفرینی در هر واحد تشکیل شود و در این راستا آموزشکده‌های ما که عمدتاً فنی حرفه‌ای بودند در حال ارتقاء به سمت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مهارت و کارآفرینی به صورت تخصصی خواهد بود، گفت: مهارت و کارآفرینی بسته به آمایش در هر استان و هر واحد زمینه خاص خود را خواهد داشت. در واقع این یک تعامل جدی برای دانشجو است که بتواند هم در صنعت حضور داشته باشد، هم در دانشگاه باشد تا دانش و تجربه را توأماً کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *