اخبار داغ

انتخابات در ۱۵ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز اولین مناظره انتخاباتی میان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد برگزار شد. مناظره در نیمه اول با حملات نسبتا تند کاندیداها به یکدیگر آغاز شد و داوطلبان فارغ از سوالات مطرح شده به پاسخ‌گویی به اتهامات و انتقادات یکدیگر پرداختند. اما در نیمه دوم بیشتر به پاسخ […]

اشتراک گذاری
15 خرداد 1400
123 بازدید
کد مطلب : 53378

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز اولین مناظره انتخاباتی میان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد برگزار شد.

مناظره در نیمه اول با حملات نسبتا تند کاندیداها به یکدیگر آغاز شد و داوطلبان فارغ از سوالات مطرح شده به پاسخ‌گویی به اتهامات و انتقادات یکدیگر پرداختند.

اما در نیمه دوم بیشتر به پاسخ به پرسش‌های مطرح شده درباره بخش‌های مختلف اقتصادی گذشت. بیشتر داوطلبان اذعان داشتند که در زمان اندک نمی‌توانند برنامه خود برای اقتصاد را به طور کامل توضیح دهند.

عبدالناصر همتی گفت که پنج نفر در مقابل او هستند و در صورتی به نامزدهای دیگر غیر از آقای رئیسی پاسخ خواهد داد که قسم بخورند تا پایان در رقابت باقی خواهند ماند.

همتی معطل شدن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط رضایی و جلیلی و بیانیه خواندن‌های جلیلی را دلیل ایجاد مشکل در تجارت خارجی و مشکلات اقتصادی کشور دانست.

همتی بر اقتصاددان بودن خود تاکید کرد و گفت :

باقی داوطلبان منابع لازم برای وعده‌هایشان ندارند . او در پاسخ به زاکانی گفت که نماینده روحانی نیست. در عین اینکه روحانی را از لحاظ مدیریت بهتر از همه نامزدهای حاضر می‌داند اما این انتقاد به او هم وارد است که بینش اقتصادی نداشت.

محسن مهرعلیزاده هم مانند همتی به رد صلاحیت‌ها و نیز عدم جبران مورد انتظار از شورای نگهبان انتقاد کرد و ابهاماتی را درباره مدرک تحصیلی رئیسی مطرح کرد.

او همچنین گفت که بسته شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با دستور قوه قضائیه است و قوه قضائیه اگر می‌خواست مشکل تولید را برطرف کند باید به سهم خود توجه می کرد. او همچنین از وارد کردن اتهام جاسوسی به فعالان محیط زیست انتقاد کرد.

محسن رضایی انتقاداتی را متوجه دولت روحانی و همتی به عنوان رییس بانک مرکزی پیشین دولت کرد. او از کاهش ارزش پول ملی و اینکه دولت دست در جیب مردم کرده است، انتقاد کرد و همچنین در پاسخ به همتی گفت آنچه درباره گروگان‌گیری گفته رجزخوانی به عنوان سرباز بوده نه برنامه اقتصادی.

رضایی همتی را تهدید به ممنوع‌الخروجی و محاکمه در صورت رسیدن به ریاست جمهوری کرد. او بر استفاده از زنان و اقلیت‌ها در دولتش و تمرکززدایی و توجه به استان‌ها تاکید کرد.

سعید جلیلی گفت که این دیدگاه که FATF تاثیر زیادی بر اقتصاد دارد اشتباه است. او دولت را متهم کرد که کشور را با نمایش اداره می‌کند نه کار واقعی و درباره طرح وان در حوزه انرژی توضیح داد و گفت برای اینکه همه وزارتخانه‌ها ارزآوری کنند و جهش در اشتغال ایجاد کنند برنامه دارد.

سید ابراهیم رئیسی ایجاد جذابیت برای امور مولد و کاهش جذابیت برای امور غیر مولد مثل ارز و طلا را راهکاری برای افزایش تولید دانست. او از اهانت و نسبت دروغ نسبت به خودش انتقاد کرد و گفت:

در دستگاه قضا با پرونده‌هایی روبرو هستند که قوه مجریه سبب‌سازشان بوده است. او تاکید کرد که به درخواست مردم نامزد شده وگرنه در قوه قضائیه جایگاهش مطالبه بوده و می‌داند در قوه مجریه باید در جایگاه پاسخگویی باشد.

علیرضا زاکانی نیز با انتقاد به همتی آغاز کرد. از ارز ۴۲۰۰ تومانی و چاپ پول توسط بانک مرکزی و افزایش نقدینگی انتقاد کرد.

او گفت که سابقه مبارزه با فساد مقامات رسمی را داشته و مشکل اصلی تولید را دولت می‌داند و وعده داد اگر رییس جمهوری شود دولت را به عنوان مانع کنار می‌کشد. او همچنین از اتهامات نسبت به مدرک تحصیلی‌اش دفاع کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلبی بود که امروز کوشید از حاشیه بپرهیزد و در چارچوب سوالات مطرح شده سخن بگوید البته انتقادی را در آغاز متوجه همتی کرد که مسئول حفظ ارزش دلار بوده نه حفظ ارزش پول ملی. او در توضیح برنامه‌هایش از بسته غذایی، صندوق اعتبار خانواده و کاهش بیکاری گفت و از توزیع عادلانه منابع در کل کشور دفاع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *