اخبار داغ

انتخابات در ۱۴ خردادف

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به موضوع انتخابات هم پرداختند. ایشان به افرادی که به خاطر فشارهای معیشتی برای شرکت در انتخابات مردد هستند، توصیه کردند با انتخاب درست، مدیریتی مردمی و اسلامی به وجود آوردند تا ناکارآمدی و نابسامانی […]

اشتراک گذاری
14 خرداد 1400
130 بازدید
کد مطلب : 53209

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به موضوع انتخابات هم پرداختند.

ایشان به افرادی که به خاطر فشارهای معیشتی برای شرکت در انتخابات مردد هستند، توصیه کردند با انتخاب درست، مدیریتی مردمی و اسلامی به وجود آوردند تا ناکارآمدی و نابسامانی جبران شود، نه با شرکت نکردن در انتخابات. همچنین از نامزدها خواستند وعده‌هایی را که مطمئن نیستند می‌توانند انجام بدهند، ندهند.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان فرمودند در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد، خلاف است. فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند. مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند.

پس از بیانات مقام معظم رهبری، گمانه‌زنی‌هایی درباره واکنش شورای نگهبان به این سخنان در فضای مجازی مطرح شد.

شورای نگهبان سرانجام در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورا برای عدم احراز صلاحیت کاندیداها موثر نبوده است و از رسانه‌ها خواست از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب کنند.

محسن مهرعلیزاده دیشب در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری گفت یارانه سه دهک بالای درآمدی را حذف و یارانه پنج دهک پایین را پنج برابر می‌کند.

او همچنین گفته متوسط عمر کابینه دولتش ۴۵ سال خواهد بود. کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مهرعلیزاده هم در بیانیه‌ای از برجام و عملکرد محمدجواد ظریف دفاع کرد.

سعید جلیلی دگربار از لزوم جهش بزرگ در کشور و بررسی مشکلات در این هشت سال در قالب دولت سایه گفته و تاکید کرده است برای ایجاد ثبات در کشور نباید معطل مواردی که دست ما نیست مثل برجام و توافقات خارجی باشیم. او همچنین در برنامه‌ای به جامعه ناشنوایان راهکارهای خود برای بهبود وضعیت آنان را مطرح کرد.

عبدالناصر همتی با حضور در کلاب‌هاوس به پرسش‌های کاربران پاسخ داد. از مهم‌ترین نکاتی که همتی در این گفت‌و‌گو مطرح کرد این بود که اصلاح‌طلب است، با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و نظرش را با رییس‌جمهوری در میان گذاشته است، از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در دولتش استفاده خواهد کرد و مهم‌ترین رقیب او در انتخابات نه این پنج نفر که قهر مردم است.

سید ابراهیم رییسی درباره ستادهای انتخاباتی‌اش با اشاره به اینکه افرادی که در ستادها فعالیت می‌کنند لزوما در دولت آینده او نقش نخواهند داشت، گفته ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت بر اساس بررسی عملکرد، سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی شده است و شکل می‌گیرد و فردی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود، باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد.

تلاش ما این است که همه اقشار مختلف مردمی نظرات خود را ارایه دهند و برای همین امر نیز فضای همکاری آنها با ستادهای انتخاباتی را نبستیم.

محسن رضایی از توجه به استان‌ها گفته است از جمله اینکه از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون رییس‌جمهوری خواهد داشت. رضایی همچنین از برنامه خود برای تبدیل ایران به هاب غذایی منطقه خبر داد. توجه به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و لزوم تثبیت نرخ ارز از دیگر موضوع‌های مورد بحث او در شبکه سوم سیما بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *