اخبار داغ

اتش‌ مخازن پالایشگاه تهران به طورکامل خاموش شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،پس از ساعت‌ها تلاش مجاهدانه همکاران ما در بخش‌های مختلف عملیاتی به‌ویژه واحد آتش‌نشانی، آتش مخازن پالایشگاه تهران که عصر روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) شعله‌ور شده بود، با موفقیت مهار و به‌طور کامل خاموش شد. وی افزود: بلافاصله عملیات پاکسازی مخازن دچار حادثه آغاز شده است و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین […]

اشتراک گذاری
14 خرداد 1400
55 بازدید
کد مطلب : 53105

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،پس از ساعت‌ها تلاش مجاهدانه همکاران ما در بخش‌های مختلف عملیاتی به‌ویژه واحد آتش‌نشانی، آتش مخازن پالایشگاه تهران که عصر روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) شعله‌ور شده بود، با موفقیت مهار و به‌طور کامل خاموش شد.

وی افزود: بلافاصله عملیات پاکسازی مخازن دچار حادثه آغاز شده است و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید پالایشگاه ازسرگرفته شود.

مدیرعامل پالایشگاه تهران تصریح کرد: اگرچه از حدود حوالی ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۳ خردادماه) عملیات فوم‌پاشی آغاز شد، اما فرآورده موجود در لایه‌های زیرین در رویارویی با اکسیژن دوباره شعله‌ور شده بود و با توجه نبود اطلاع از مقدار دقیق فرآورده موجود در مخازن، زمان دقیق خاموش شدن کامل آتش قابل پیش‌بینی نبود.

آرمان‌فر از زحمات و حمایت همه مدیران، مسئولان، گروه‌های عملیای و امدادی صنعت نفت و دیگر سازمان‌های متولی که در عملیات خاموش کردن آتش مخازن پالایشگاه نفت تهران نقش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) در پی نشت گاز هات سلاپس (مواد گرم نفتی بازیافتی از مراحل فرآیندی تصفیه نفت خام) آتش‌سوزی وسیعی در مخازن کلد سلاپس (Cold Slops) و هات سلاپس (Hot Slops) پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

عملیات مهار و خاموش کردن کامل آتش مخازن پالایشگاه نفت تهران بدون تلفات و آسیب جانی انجام شد.

منبع:شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *