اخبار داغ

واکنش سخنگوی کاخ سفید به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو

به گزارش تجهیزنیوز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم مقابله با ایران حتی به قیمت تنش این رژیم با واشنگتن، گفت که دولت آمریکا در راستای منافع خود اقدام می‌کند. نتانیاهو سه‌شنبه گذشته به «دیوید بارنیا» رئیس جدید سازمان اطلاعات جاسوسی این رژیم […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
113 بازدید
کد مطلب : 52875

به گزارش تجهیزنیوز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم مقابله با ایران حتی به قیمت تنش این رژیم با واشنگتن، گفت که دولت آمریکا در راستای منافع خود اقدام می‌کند.

نتانیاهو سه‌شنبه گذشته به «دیوید بارنیا» رئیس جدید سازمان اطلاعات جاسوسی این رژیم (موساد) مأموریت داد که هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که «ایران تحت هیچ شرایطی» سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند. 

وی به بارنیا گفت: «اگر ما مجبور به انتخاب باشیم، که امیدوارم این اتفاق نیفتد، بین اصطکاک با دوست بزرگمان ایالات متحده و از بین بردن تهدید وجودی ایران، گزینه دوم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. شما باید هر کاری را انجام دهید تا ایران تحت هیچ شرایطی به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

جن ساکی در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع کاخ سفید در قبال سخنان نتانیاهو گفت که این موضع همیشگی وی بوده است اما مسئولیت ما و دولت آمریکا این است که در راستای منافع کشورمان عمل کنیم.

وی افزود که از دیدگاه ما بازگرداندن یک توافق دیپلماتیک که بر پایه آن بتوانیم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و زمینه نظارت شفاف بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را فراهم کند، مانند آنچه پیش از خروج رئیس‌جمهوری سابق از این توافق وجود داشت، به نفع ما خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که همانند گذشته مقام‌های اسرائیل را در جریان روند مذاکرات قرار می‌دهیم و موضع ما تغییر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *