اخبار داغ

برخی‌ها از زنان تنها در افزایش سبد رأی خود استفاده می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از  خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاحیه سلسله جلسات بانوان تمدن ساز که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: امروز ما در خصوص موضوعی گرد هم آمده‌ایم که عظمت آن به‌اندازه عظمت تمدن بزرگ اسلامی حائز اهمیت است. نماینده […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
85 بازدید
کد مطلب : 52946

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از  خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاحیه سلسله جلسات بانوان تمدن ساز که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: امروز ما در خصوص موضوعی گرد هم آمده‌ایم که عظمت آن به‌اندازه عظمت تمدن بزرگ اسلامی حائز اهمیت است.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورا اسلامی اظهار کرد: زمانی که سخن از اسلام و نقش بانوان در تمدن اسلامی به میان می‌آید ناخودآگاه انسان به یاد حضرت خدیجه (س) می‌افتد آن‌هم زمانی که پیامبر (ص) در جزیره عرب به تبلیغ دین پرداختند و حضرت خدیجه (س) به‌عنوان یاور ایشان همگام و همراه ایشان در راستای تبلیغ دین و تمدن اسلامی حرکت کردند.

وی افزود: پس از خدیجه (س) شهیده شاخص اسلام و تمدن اسلامی حضرت زهرا (س) بودند که توانستند امامت و ولایت را حفظ کنند.

محمدبیگی ادامه داد: پس از ایشان نیز با نقش حضرت زینب (س) و سخنرانی ایشان در مجلس یزید مواجه می‌شویم که بوی علی (ع) داشت و توانست پیام‌آور کربلا باشد.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر در آغاز قرن جدید و پایان قرن بانوانی هستند که نگاه آن‌ها به‌سوی بانوان الگوی جامعه اسلامی است و این افراد همان افرادی هستند که فرزندان خود را به جبهه فرستاده و چه‌بسا در دامان خود، شهید سلیمانی‌ها پرورانده‌اند.

وی گفت: به یقین همسران و فرزندان شهدا که در دامان خود افرادی را پروراندند که برای حفظ آبروی زنان اسلام در زیر چکمه‌های داعش جان را فدا کردند هیچ‌گاه با زنان و بازیگرانی که عروسک خیمه‌شب‌بازی غرب‌گرایان هستند قابل قیاس نیست.

محمدبیگی بیان کرد: به‌طور حتم مکتب شهید سلیمانی زاییده تفکر مادری است که با وضو، شیر حلال و اشک برای امام حسین (ع) فرزند خود را تربیت کرده است و ما میراث دار همین مادران و زنان از بدو اسلام تا انقلاب هستیم و هم‌اکنون نیز می‌بینیم که نوعروسان ما توانستند همسران خود را برای دفاع حق از باطل و دفاع از حریم آل الله آماده کنند.

وی گفت: وظیفه ما در قبال بیانیه گام دوم انقلاب تربیت دختران دهه هفتاد و هشتادی است که بتوانند در دامان خود یاوران ظهور را بپرورانند و یاوران موعود را یاری کنند.

این مسئول ابراز کرد: اگرچه با کم‌کاری‌های دولت و نبود محتوای مدون عفاف و حجاب شاهد افزایش میزان طلاق، کاهش ازدواج، عدم تمایل به فرزند آوری، اختلال هویت دختران و خجالت‌زدگی زنان از شغل خانه‌داری هستیم، این مسائل به‌گونه‌ای است که گاهاً در دولت‌ها از زن به‌عنوان تولیدکننده آرا استفاده شده اما زمانی که افراد در سکان اجرایی قرار گرفتند مسئله زن و خانواده را به فراموشی سپردند.

وی افزود: اگر نمایندگان ما در دهه‌های گذشته به مسئله زن و خانواده می‌پرداختند و با تصویب قوانین مربوطه گام بر می‌داشتد امروز ما با مسئله کمبود جمعیت مواجه نبودیم و می‌توانستیم از حداقل یک دهه گذشته پیشگیرانه به این مسائل بپردازیم.

محمدبیگی با اشاره به اینکه امروز چشم کشور عراق، لبنان و سایر کشورهای اسلامی به انتخابات ما است بیان کرد: ما از دولت جدید انتظار داریم در خصوص مسائل زن و خانواده به جدی گرفتن و باز تعریف هویت بخشی به دختران، تکریم مادران و فرزندآوری، ارائه تسهیلات و بیمه به زنان خانه‌دار، ارائه خدمات درمانی برای درمان ناباروری، برگزاری کارگاه‌ها و جلسات همسرداری و تسهیلات ازدواج توجه بیشتری داشته باشد.

وی گفت: از دولت انتظار می‌رود با فراهم کردن شرایط ازدواج و ارائه تسهیلات شغلی و مسکن به جوانان در مسیر ازدواج گام بردارد تا ضمن کاهش آمار تجرد زیستی، شرایط ازدواج سالم برای جوانان مهیا شود.

این مسئول ابراز کرد: از بانوان فرهیخته و تمدن ساز درخواست می‌شود تا در فضاهای مجازی مطالبات خود را از مسئولین کشوری در امر مسائل خانواده و زن مطالبه کنند و از مسئولین گذشته بخواهند در خصوص عملکردهای خود گزارش ارائه دهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در عرصه وظایف خود نقش تمدن و انسان‌ساز داشته باشیم و در راستا ایجاد آرامش در جامعه گام‌های مؤثری برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *