اخبار داغ

انتخابات در ۱۳ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ خود، اسامی نامزدهای دومین انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته است، اعلام کرد. این اسامی به تفکیک برای چهار استان تهران، خراسان رضوی، مازندران و قم اعلام شده است. جواد امام مسوول […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
124 بازدید
کد مطلب : 53028

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ خود، اسامی نامزدهای دومین انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته است، اعلام کرد. این اسامی به تفکیک برای چهار استان تهران، خراسان رضوی، مازندران و قم اعلام شده است.

جواد امام مسوول کمیته هماهنگی و امور استان‌های جبهه اصلاحات ایران گفته محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار حضور در جبهه اصلاحات برای ارایه برنامه و توضیح مواضع خود شده‌اند اما این جبهه هنوز وارد بحث و بررسی این درخواست‌ها نشده است.

او همچنین گفت جبهه اصلاحات اعلام کرده نامزدی ندارد اما مردم خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند، به چه فردی رای بدهند. ما نگفته‌ایم انتخابات را تحریم می‌کنیم.

مهدی دوستی سخنگوی ستادهای مردمی ابراهیم رییسی قبلا گفته بود رییسی ستادی تشکیل نداده است و ستادها خودجوش‌اند. حالا خبر رسیده است که ستاد مرکزی خیزش‌های مردمی با هدف تشریح برنامه‌های رییسی هم به ریاست سید مهدی موسوی‌نژاد آغاز به کار کرد. همچنین دوستی گفته است رییسی هیچ صفحه رسمی در توییتر ندارد.

سید ابراهیم رییسی در برنامه‌های تبلیغاتی خود در صدا و سیما اولویت اصلی دولت خود را سفره مردم اعلام کرده، محل خشکاندن ریشه فساد را در دستگاه اجرایی دانسته است و وعده داده سامانه هوشمند مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی راه‌اندازی می‌شود.

او درباره بورس هم گفت مردم با تاکید دولت به بورس آمدند اما ساز وکار نظارتی بورس درست عمل و صندوق توسعه و تثبیت از نوسانات جلوگیری نکرد. از نظر او برای جبران خسارت زیان‌دیدگان در بورس باید صندوق جبران خسارت فعال شود تا مردم اعتماد کنند.

محسن مهرعلیزاده در بیانیه‌ای مردم را دعوت کرده است با وجود دلخوری با صندوق قهر نکنند تا مانع از تکرار تجربه سال ۸۴ شوند. در این بیانیه آمده است:

دولت من از بدنه کارآزموده جریان اصلاحات و البته اصولگرایان معتقد به اصلاحات تشکیل می‌شود. دولت سوم خاتمی، باید با تکیه بر خواست جامعه مدنی با توجه به مطالبات مردم با مشورت روشنفکران و متخصصان امر تشکیل شود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حساب کاربری خود در توییتر خواسته است تا به سوالات و ابهامات در خصوص غرق شدن ناو خارک پاسخ داده شود. او نوشته است: وقتی رییس‌جمهوری شدم، حمایت از ارتش و ارتشیان مضاعف خواهد شد.

قاضی‌زاده در تشریح برنامه‌هایش، اصلی‌ترین هدف خود را حفاظت از مصرف‌کننده نهایی عنوان کرده و وعده داده است بسته‌های ویژه معیشتی را برای تامین مواد غذایی مردم اختصاص خواهد داد.

سعید جلیلی درباره مفهوم دولت سایه که قبلا مطرح کرده بود توضیح داده است. او از یک طرف دولت سایه را مرتبط با مفهوم دینی امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و از طرف دیگر می‌گوید در دولت‌های غربی هم این مفهوم وجود دارد و حزبی که شکست می‌خورد دولت سایه می‌شود.

جلیلی گفته هدف از دولت سایه کمک به دولت بوده است و در این سال‌ها بسیاری از مسایل را که بررسی می‌کردیم وقتی به جمع‌بندی می‌رسیدیم در نخستین فرصت به دولت وقت ارایه می‌کردیم.

عبدالناصر همتی ۲ برنامه برای حل مشکل مسکن جوانان دارد. یکی پیگیری طرح مسکن ملی و ساخت سالیانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی و دیگر اینکه دولت نهادهای عمومی دولتی به خصوص شهرداری‌ها را ترغیب کند و امکاناتی در اختیارشان قرار بدهد تا مسکن استیجاری تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *