اخبار داغ

استقلال‌طلبی، خودباوری و مقاومت جزء لاینفک زیست بوم ملت ایران است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.متن […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
119 بازدید
کد مطلب : 52913

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ و ۱۵ خرداد هر سال یادآور بزرگ مردی الهی و مبارزی خستگی‌ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به عنوان تحول عظیم و رویداد قرن به مدد الهی با تکیه بر اسلام ناب محمدی (ص) و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران و بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار استبداد شاهنشاهی را در هم پیچید.

۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت این امت واحد در تمام زمینه‌ها به خصوص در حوزه علمی و فرهنگی گذشته و دنیای استکبار، خشمگین از درخشش این ملت با ترفندهای کینه‌توزانه خویش از جمله تحریم‌های ناجوانمردانه، جنگ رسانه‌ای و ایجاد تفرقه و نفاق به خیال خام خود درصدد است از ادامه حیات و گسترش نفوذ انقلاب اسلامی جلوگیری نماید؛ غافل از آنکه خداوند متعال پشتیبان و هدایت‌گر این مردم در ابتلائات و امتحانات است.

امام راحل عظیم الشأن (قدس سره) که رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ایشان را امام «تحول خواه» و «تحول آفرین» نامید با همتی بلند، تحولی بزرگ در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و هویت ملی ایرانیان ایجاد کرد و استقلال طلبی، خودباوری و مقاومت را جز لاینفک زیست بوم ملت ایران کرد. انقلاب اسلامی تحوّلی بزرگ در جهان بود.

پرچم آزادی‌خواهی و حق‌طلبی را به اهتزاز درآورد و روحیه انسان دوستی، کرامت و عدالت طلبی را در دل‌های عاشقان اسلام و ظلم ستیزان جهان اشاعه داد. یادگاری ماندگار، که جهان ثمره آن را در مقاومت قهرمانانه جوانان و جهادگران فلسطینی در برابر رژیم کودک کش صهیونیست، شاهد بود و امتداد آن را در بسیاری از کشورهای جهان دید که ملت‌های آزادی‌خواه چگونه از فلسطین و آرمان آن حمایت کردند.

فقدان معمار کبیر انقلاب اسلامی فراقی جانکاه و مصیبت بزرگی است که قلوب داغدیده مردم را التیام نمی‌بخشد و تنها مرهم این داغ جانسوز برگزیده‌شدن جانشینی صالح بود که با تقوا، حکمت، بصیرت و شجاعت، تداوم رسالت خطیر زعامت و رهبری امت را پذیرفت و با این انتخاب بار دیگر وعده‌ی پیروزی و نصرت خداوند هویدا گردید که همواره این نیروی الهی به امداد ملت وفادار ایران آمده است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با پاسداشت مجاهدت‌های مردم غیور ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز، ضمن تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کرده و به روح پرفتوح آن پیر سفر کرده و شهدای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت درود می‌فرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *