اخبار داغ

بیانیه جبهه اصلاحات ایران

جبهه اصلاحات ایران: جبهه اصلاحات ایران نامزدی برای معرفی به مردم ندارد جبهه اصلاحات ایران در اعتراض به رد صلاحیت‌های فله‌ای در سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری بیانیه صادر کرد. به گزارش تجهیز نیوز، متن این بیانیه به شرح ذیل است: به نام خدا  جبههٔ اصلاحات ایران، تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا انتخاباتی […]

اشتراک گذاری
12 خرداد 1400
91 بازدید
کد مطلب : 52794

جبهه اصلاحات ایران:

جبهه اصلاحات ایران نامزدی برای معرفی به مردم ندارد

جبهه اصلاحات ایران نامزدی برای معرفی به مردم ندارد/ پیام اصلی شورای نگهبان حذف مردم از فرآیند تصمیم‌گیری در امور کشور است

جبهه اصلاحات ایران در اعتراض به رد صلاحیت‌های فله‌ای در سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری بیانیه صادر کرد.

به گزارش تجهیز نیوز، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خدا

 جبههٔ اصلاحات ایران، تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا انتخاباتی پرشور، رقابتی و مشارکتی با حضور نمایندگان جریان‌های متکثر برگزار و زمینه برای حل مشکلات اساسی کشور و وضعیت ناگوار اقتصادی و معیشت مردم فراهم شود. اما فرآیند رسیدگی به صلاحیت‌ها ضربه‌ٔ شدیدی به اعتماد و امید مردم برای اصلاح امور از طریق انتخابات و صندوق رای زد. 

 شورای نگهبان در اقدامی از پیش زمینه‌سازی‌شده نمایندگان همه جریان‌های سیاسی مختلف کشور را به غیر از یک جریان مشخص حذف کرد. از میان نامزدهای معرفی‌شده توسط اعضای مجمع عمومی جبههٔ‌اصلاحات ایران، ۹ نفر ثبت نام کرده بودند و جبهه می‌خواست از میان آن‌ها نامزد نهایی‌اش را انتخاب کند. اما با رد صلاحیت همهٔ آن‌ها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد. 

 این اقدام از نظر ما فقط به معنای حذف اصلاح‌طلبان نیست، بلکه پیام اصلی آن حذف مردم از فرآیند تصمیم‌گیری در امور کشور است. اصلاح‌طلبان با معرفی طیف گسترده‌ای از افراد و گرایش‌ها کوشیدند تا از هرگونه تنش در جریان انتخابات جلوگیری کنند اما مشخص شد که گروهی مصرانه می‌خواهند کاری کنند که شما مردم و صاحبان سلائق مختلف سیاسی در انتخابات شرکت نکنید و انتخابات با حضور حداقلی شرکت‌کنندگان و  یک سلیقه خاص برگزار شود. این گزارش را به مردم بزرگ ایران می‌دهیم تابه عنوان مالکان اصلی کشور، در جریان تلاش‌های ما و تخریب‌های دیگران باشند.

بیانیهٔ تفصیلی جبهه در این زمینه و همچنین برنامه‌هایی که جبهه برای اداره کشور و خروج از وضعیت ناگوار کنونی تدوین کرده بود، به‌زودی منتشر خواهد شد.

منبع : ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *