اخبار داغ

انتخابات در ۱۲ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهاد رهبر از سمت رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران و شهرستان تهران استعفا کرد. شورای نگهبان، قاسم محمدطهرانی را به جای او منصوب کرد. بنابر اعلام خبرگزاری صدا و سیما پیرو مصوبه جدید کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات […]

اشتراک گذاری
12 خرداد 1400
114 بازدید
کد مطلب : 52869

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهاد رهبر از سمت رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران و شهرستان تهران استعفا کرد. شورای نگهبان، قاسم محمدطهرانی را به جای او منصوب کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری صدا و سیما پیرو مصوبه جدید کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر لزوم تغییر روزهای پخش زنده مناظرات انتخاباتی، زمان مناظره‌های مذکور برای روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد تعیین می‌شود.
محسن رضایی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تغییر زمان مناظره‌ها انتقاد کرده‌اند.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بیشتر کسانی که روزی از حضور ما در شبکه‌های اجتماعی انتقاد می‌کردند خودشان وارد این فضا شده‌اند و عقیده دارند باید رفع فیلتر شوند. از این فضای شکل گرفته است، امیدوارانه استقبال می‌کنیم.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرده دولت در این انتخابات کاملا بی‌طرف و صرفا برگزارکننده انتخابات است و از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

صدا و سیما مستند تبلیغاتی محسن رضایی درحای پخش شد که رضایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

گفتند مصاحبه‌های مردمی را حذف کنید تا اجازه پخش دهیم.برای شنیده شدن صدای مردم انقلاب کردیم از صدای مردم نترسیم.

عبدالناصر همتی گفته حکمرانی اشتباه اقتصادی در چند دهه گذشته به روند نامطلوب متغیرهای کلان اقتصادی منجر شده است.

در گذشته همواره سیاستمداران برای اقتصاد کشور تصمیم می‌گرفتند برای اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهوری باید اقتصاددان باشد و دوره‌ای به سیاستمداران مرخصی دهیم. سیاست‌زدگی پاشنه آشیل اقتصاد کشور است.

سید ابراهیم رییسی در دفاع از نقدپذیری گفته در انتخابات دوره قبل کمتر کسی مانند او مورد تهمت و افترا قرار گرفته اما یک شکایت هم از کسی نکرده در حالی که رقبا صدها شکایت کردند.

او همچنین گفته وقتی وارد دستگاه قضا شدم همان ابتدا جلسه‌ای با اصحاب رسانه داشتم که گفتند ۴۰ پرونده برای ما در دادگستری مطرح است که شاکی آنها دستگاه قضایی است.من گفتم از همه رسانه‌ها گذشت می‌کنم و هر ۴۰ پرونده را بستیم‌ و تاکید کردم بگذارید رسانه‌ها در بیان نظرات و نقدهایشان آزاد باشند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته فساد سازوکاری است و دولت باید ساز وکارهای فسادزا را اصلاح کند. او معتقد است اصلاح‌طلب و اصولگرا دنبال اداره کشور نیستند دنبال کسب قدرت هستند و وقتی کشور دستشان افتاده یا نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

زهرا شیخی رییس ستاد انتخاباتی او هم درباره مستند حاشیه‌سازش گفته مباحث مطرح شده درباره این مستند هیجانی است. کسی به بحث‌های اصلی نپرداخته است و همه به سفره پرداختند. او گفته ایرادات مستند به این دلیل بوده که زمان کمی برای آماده‌سازی آن داشتند و مستند بعدی بهتر خواهد بود.

علیرضا زاکانی گفته اگر رییس‌جمهوری شود مذاکره خواهد کرد و تاکید کرده البته مذاکره با تایید رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود و هر کسی که بگوید من به دنبال مذاکره هستم، بدون تایید رهبری دروغ است.

از نظر زاکانی مذاکره برجام یک مذاکره ناقص است و برجام را باید نقد کرد. او برای مناظره با همتی هم اعلام آمادگی کرده و گفته بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سیاست‌های همتی در بانک مرکزی است. همچنین ادعا کرده در داخل دولت فعلی میان وزرا هماهنگی وجود ندارد.

جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در فهرستی مشترک آیت‌الله علیرضا اعرافی، آیت‌الله محمود رجبی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی سعدی را به عنوان نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران معرفی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *