اخبار داغ

تاکید رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از دادرسی الکترونیکی

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از دادرسی الکترونیکی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ (کرونا)، استفاده از خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه بررسی آمار عملکرد دادگاه ها […]

اشتراک گذاری
11 خرداد 1400
103 بازدید
کد مطلب : 137075

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از دادرسی الکترونیکی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ (کرونا)، استفاده از خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه بررسی آمار عملکرد دادگاه ها و دادسراهای حوزه های قضایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: گرما و کاهش ساعت اداری در استان نباید موجب کاهش کیفیت و کمیت خدمت رسانی قضایی به مردم شود.
وی تصریح کرد: روسای دادگستری و دادستان ها برای رفع مشکلات مردم باید ضمن حضور در شعب دادگاه ها، دادسراها و شورای حل اختلاف جهت نظارت بر امور، از نزدیک نیز صحبت های مردم را بشنوند و پیگیر حل و رفع آنها شوند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی بر تلاش و جدیت دستگاه قضایی استان برای احقاق حقوق مردم تاکید کرد و گفت: بی‌تردید مسئولیت‌های دستگاه قضایی بسیار سنگین است و به طور مستقیم با احقاق حقوق مردم ارتباط دارد. در همین راستا دادگستری خوزستان تمام سعی و تلاش خود را در اجرا و گسترش عدل و احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون به کار گرفته است.
وی افزود: همکاران قضایی، اداری و سازمان های تابعه باید خط و مشی و سیاست های ترسیمی قوه قضائیه را رعایت کنند و در رفع مشکلات و موانع بر اساس قانون تلاشی مضاعف داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی، تسریع در رسیدگی پرونده های قضایی مسن و معوقه را مهمترین برنامه های قضات دادگستری خوزستان بر شمرد و خاطر نشان کرد: حبس زدایی، نظارت بر زندان ها و کنترل مجرمین خطرناک از دیگر مواردی است که در دستگاه قضایی استان مورد توجه و اهتمام ویژه قرار دارد. از قضات نیز انتظار داریم که نظارت مستمر و جدی بر زندان داشته باشند و برای رفع مشکلات زندانیان، با حضور در زندان ها در جریان موانع و مشکلات زندانیان قرار بگیرند.
رئیس شورای عالی قضایی خوزستان گفت: باید اقدامات مؤثری که منجر به احیاء و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه های قضایی استان شده است به مردم اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی در جریان خدمات، زحمات و تلاش های همکاران عزیز در مجموعه دستگاه قضایی خوزستان قرار بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد سال جاری، اظهار داشت: اگر تخلفی از نامزد انتخاباتی یا طرفداران آن سر بزند قضات باید مطابق قانون با آنان برخورد کنند.
وی افزود: همه می دانند دشمن برای اینکه مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد به دنبال موج سواری از مشکلات فعلی کشور است و باید همه مسئولان مواظب چنین رویکرد دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشیم.
در ادامه این جلسه معاونین قضایی، دادستان و معاونین مرکز استان، تعدادی از روسای دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب حوزه های قضایی استان گزارشی از آمار و عملکرد مجموعه قضایی خود ارائه و در خصوص دادرسی الکترونیکی و مجازات جایگزین حبس به تبادل نظر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *