اخبار داغ

جلیلی از طرح وان رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی در گفت‌وگویی، درخصوص طرح خود درخصوص انرژی تحت عنوان  «طرح وان»   اظهار کرد:  بر اساس طرح وان، سهم هر فرد در مصرف انرژی تعریف و به فرد داده می‌شود و خانواده‌ها به جای دولت، مصرف را مدیریت می‌کنند. وی با بیان اینکه مردم حق دارند سهمشان […]

اشتراک گذاری
11 خرداد 1400
138 بازدید
کد مطلب : 52661

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی در گفت‌وگویی، درخصوص طرح خود درخصوص انرژی تحت عنوان  «طرح وان»   اظهار کرد: 

بر اساس طرح وان، سهم هر فرد در مصرف انرژی تعریف و به فرد داده می‌شود و خانواده‌ها به جای دولت، مصرف را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند سهمشان از انرژی را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد:

در این طرح مردم می‌توانند اگر بخواهند سهمشان از انرژی را استفاده و یا به دیگری واگذار کنند و منفعت این طرح برای عموم مردم بیشتر از طرح فعلی پرداخت یارانه است.

جلیلی از برخوردار شدن آحاد مردم جامعه از یارانه‌های دولتی در صورت اجرای «طرح وان» خبر داد و گفت:

امروز نگاه غلطی وجود دارد که می‌گویند انرژی باید به کسی داده شود که خودرو دارد یعنی اگر کسی پنج خودرو داشته باشد پنج برابر استفاده می‌کند و اگر کسی خودرو نداشته باشد اصلا استفاده نمی کند؛ این خلاف عدالت اجتماعی است.

طرح بهره‌مندی عادلانه خانوارها از انرژی که به دولت هیچ هزینه‌ای تحمیل نمی‌کند و از آن طرف تمام مراحل اجرایی آن دیده شده است یعنی برای اجرای این طرح هیچ زیرساخت جدیدی لازم ندارید.

هر خانوار یک شماره بانکی و یک گوشی تلفن همراه آن هم غیرهوشمند که بتوانند از آن طریق سهم خود را مدیریت کنند یعنی یا از آن استفاده کنند یا به دیگری واگذار کنند و باعث هیچ افزایش قیمتی نمی‌شود.

ما دو تا سه سال روی این طرح کارکردیم وقتی هم که به نتیجه رسیدیم همان روز برای دولت فرستادیم بر این مبنا نبود که یک روزی اگر خودمان مسوول شدیم این کار را انجام دهیم در واقع ما این طرح را قبل از گران شدن بنزین و اتفاقات آبان سال ۹۸ فرستادیم که اگر به آن عمل شده بود می‌توانست از آن اتفاقات هم جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *