اخبار داغ

امیدوار به حمایت خاتمی از همتی هستیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، بعد از اینکه شورای نگهبان نتوانست صلاحیت هیچ‌یک از نامزدهای اصلاح‌طلبان و مشخصا نامزدهای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان را احراز کند، اختلافات درباره حمایت از عبدالناصر همتی یا محسن مهرعلیزاده بین اصلاح‌طلبان و کارگزاران بالا گرفت. کارگزاران از احتمال حمایت نهایی از همتی خبر می دهند، ولی اصلاح‌طلبان پیش […]

اشتراک گذاری
10 خرداد 1400
122 بازدید
کد مطلب : 52257

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، بعد از اینکه شورای نگهبان نتوانست صلاحیت هیچ‌یک از نامزدهای اصلاح‌طلبان و مشخصا نامزدهای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان را احراز کند، اختلافات درباره حمایت از عبدالناصر همتی یا محسن مهرعلیزاده بین اصلاح‌طلبان و کارگزاران بالا گرفت.

کارگزاران از احتمال حمایت نهایی از همتی خبر می دهند، ولی اصلاح‌طلبان پیش از آن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدایی نخواهند داشت.

گفت و گوی روزنامه فرهیتگان با سیدمحمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

فرهیختگان:

درخصوص بحث مهرعلیزاده و همتی ارزیابی شما چیست؟ ظاهراً همتی برخلاف مهرعلیزاده با هماهنگی اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده است. تحلیل شما درباره کاندیداهای فعلی چیست؟

علیزاده طباطبایی:

آخرین صحبتی که در بیانیه نهاد اجماع‌ساز منتشر شد این بود که اذعان کردند ما کاندیدا نداریم، ولی حزب کارگزاران اصرار دارد همتی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان موردقبول مجمع اصلاح‌طلبان قرار گیرد. البته مجمع اصلاح‌طلبان هنوز نظر قطعی نداده است، ولی موضوع قرار است در آنجا مطرح شود.

بحث ما این بود که همتی به نهاد اصلاح‌طلبان بسیار نزدیک‌تر است، همان‌طور که سال ۹۲ اصلاح‌طلبان روی روحانی اجماع کرده و موفقیت به‌دست آوردند، اکنون همتی شخصیتی است که هم تجربه مسئولیت سیاسی و هم تجربه بانک و دکتری اقتصاد دارد و درعین حال فرد توانمندی است. از این‌رو تلاش کارگزاران این است که به اصلاح‌طلبان بقبولانند از همتی حمایت کنند.

فرهیختگان:

همتی برای ثبت‌نام با اصلاح‌طلبان هماهنگ کرده بود؟

علیزاده طباطبایی:

از این امر اطلاع ندارم، ولی تلاش این بود که نهاد اجماع‌ساز را قانع کنیم از همتی حمایت کنند.

فرهیختگان:

درخصوص نظر خاتمی و کروبی چطور؟ آیا آنها نظری درباره کاندیداهای فعلی اصلاح‌طلبان دارند؟

علیزاده طباطبایی:

آقایان هنوز نظری نداده‌اند و تلاش ما این است آقایان را قانع کنیم. اگر همه تلاش کنیم از یک کاندیدا حمایت کنند، شانس موفقیت بسیار زیاد است.

فرهیختگان:

چقدر احتمال دارد آنها پای کار نامزدهای فعلی منتسب‌به جریان اصلاحات بیایند؟

علیزاده طباطبایی:

هم همتی و هم مهرعلیزاده اصلاح‌طلب و هر دو توانمند هستند، لذا تلاش ما این است آنها را قانع کنیم، ولی هنوز مشخص نیست.

فرهیختگان:

بحث دیگر این است که اگر در مناظرات یکی از این دو نامزد عملکرد خوبی مقابل رقبا داشته باشد، آیا ممکن است اصلاح‌طلبان تجدیدنظر کنند؟

علیزاده طباطبایی:

این احتمال وجود دارد. اصلاح‌طلبان از همه افراد واجد شرایط درخواست کردند ثبت‌نام کنند. از این افراد واجد شرایط بیش از ۲۵ نفر ازجمله همتی و مهرعلیزاده ثبت‌نام کردند، ۱۴ نفر بالای ۱۰ رای در نهاد اجماع‌ساز آوردند که هر ۱۴ نفر رد شدند. آقایان می‌گویند پیام شورای نگهبان به ما این است که نمی‌خواهیم شما باشید. وقتی حاکمیت این پیام را می‌دهد چه اصراری دارید که حضور داشته باشیم؛ ولی کارگزاران این نظر را ندارد.

فرهیختگان:

نظر کارگزاران چیست؟

علیزاده طباطبایی:

کارگزاران معتقد است حتی اگر کاندیدا نداشته باشیم در هیچ شرایطی صندوق رای را رها نمی‌کنیم و حتی اگر کاندیدا نداشته باشیم در انتخابات شرکت می‌کنیم.

فرهیختگان:

از جانب اصلاح‌طلبان و کارگزاران با خاتمی دیداری بوده است؟

علیزاده طباطبایی:

قطعا نهاد اجماع‌ساز با خاتمی مذاکراتی داشتند، ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

افرهیختگان:

اگر جمع‌بندی نهاد اجماع‌ساز براساس ظواهر فعلی حمایت از همتی باشد، آیا خاتمی از این تصمیم حمایت خواهد کرد؟

علیزاده طباطبایی:

از این امر اطلاع ندارم و باید این سوال را از خود او بپرسید، ولی به‌نظر بنده اگر نهاد اجماع‌ساز به این جمع‌بندی برسد، امیدواریم بتوانیم حمایت خاتمی را هم کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *