اخبار داغ

انتخابات در ۹ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور چند خبر مهم را اعلام کرد . اول اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی به هفت نامزد ابلاغ شده و رعایت نکردن آن‌ها پیگرد دارد. دوم، مصوب شده کارگزاران انتخابات واکسینه شوند. سوم، در این دوره از انتخابات اثر انگشت گرفته نمی‌شود در عوض دستگاه احراز […]

اشتراک گذاری
09 خرداد 1400
158 بازدید
کد مطلب : 52226

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور چند خبر مهم را اعلام کرد .

اول اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی به هفت نامزد ابلاغ شده و رعایت نکردن آن‌ها پیگرد دارد.

دوم، مصوب شده کارگزاران انتخابات واکسینه شوند.

سوم، در این دوره از انتخابات اثر انگشت گرفته نمی‌شود در عوض دستگاه احراز هویت داریم که به صورت برخط استعلام می‌کند.

چهارم، تعرفه‌های رای به استان‌ها انتقال داده شده و برای بیماران کرونایی صندوق سیار با تجهیزات خواهیم داشت و خبر آخر اینکه عرف گفت از خبرگزاری منتشر کننده اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، زودتر از وزارت کشور، شکایت کرده‌ایم.

کارگروه خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی، الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را تصویب کرد. از جمله این الزامات به کارگیری نام به جای شماره در تبلیغات پیامکی کاندیداهای ریاست جمهوری است. همچنین پیام‌رسان‌ها باید از ارسال کلیدواژه‌های غیرمجاز که وزرات کشور ابلاغ می‌کند پیشگیری کنند.

در جلسه هماهنگی دستگاه قضایی با نیروهای امنیتی و انتظامی، علی القاصی مهر دادستان تهران به نامزدهای انتخاباتی هشدار داد در تبلیغات از خطوط قرمز نظام عبور نکنند.

سید ابراهیم رییسی امروز در شهرک صنعتی عباس‌آباد دولت آینده خود را دولتی ائتلافی با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران خواند که در آن فناوری از بخش دفاعی به حوزه صنعت هم سرریز خواهد کرد. امروز سعید محمد هم به همراه اعضای ستادهای انتخاباتی خود با سید ابراهیم رییسی دیدار و برای حمایت از او اعلام آمادگی کرد.

وعده‌های محسن رضایی تقویت پول ملی و برطرف کردن ابهامات FATF و از میان بردن اشکالاتی بود که بر سر راه پیوستن به آن وجود دارد.

او همچنین درباره برجام گفت اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به برجام بازخواهند گشت.

سعید جلیلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

فیلتر شدن توییتر هیچ توجیهی ندارد و در برنامه‌تبلیغاتی خود در رادیو هم گفت برای بنده عجیب است که اینستاگرام باز و توییتر بسته است چرا که کار ویژه آنها یکی است. او تاکید کرد باید از فرصت فضای مجازی برای اشتغال جوانان استفاده کرد.

محسن مهرعلیزاده در حساب کاربری خود در توییتر از تلاش رقیب برای کاهش مشارکت مردم و پیروزی در انتخاباتی بی رونق که به یک‌پارچه کردن قوا می‌انجامد نوشته است.

اما غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره ایده مشارکت پایین گفته سخنان و اظهارنظرهایی که بعضا در رسانه‌ها مطرح می‌شود که «اگر به رأی کمتر اکتفا کنیم به نتیجه‌ بهتری دست پیدا می‌کنیم»، سخنان بیهوده‌ای است و هیچ اساسی ندارد و در تضاد با اندیشه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

عبدالناصر همتی در گفت‌و‌گویی در کلاب هاوس حضور داشت و به عنوان یک دانش‌آموخته رشته اقتصاد از مزایای اقتصاددان بودن رییس جمهوری گفت.

از جمله اینکه معتقد به اقتصاد رقابتی و عدم دخالت دولت در فعالیت‌های اقتصادی است و تا جای ممکن باید بخش خصوصی فعال شود.

ضرورت پیوستن به FATF از دیگر نکات مورد توجه همتی بود. همتی همچنین خبرداد که حسن روحانی رییس جمهوری تاکید داشته اگر به عنوان رئیس کل بانک مرکزی وارد انتخابات شود نمی‌تواند دیگر رئیس کل بماند.

همتی گفته اختیاراتم را به قائم مقام بانک مرکزی تفویض کردم ولی ضرورتی نمی‌بینم استعفا دهم. ولی اگر روحانی تصمیم دیگری بگیرد از آن استقبال می‌کنم.

علیرضا زاکانی گفته اولویت کشور مسائل اقتصادی و بی‌ثباتی اصلی‌ترین چالش اقتصاد است و او توجه خود را در حوزه مدیریت و اقتصاد به صورت ایجابی به تولید و به صورت سلبی به مبارزه با فساد معطوف خواهد کرد. زاکانی سپس به توضیح ظرفیت‌های کشور پرداخت که به باور او با بهره‌مندی صحیح از آن‌ها می توان در تحریم و جنگ اقتصادی برنده شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی وعده داده که در چهار سال تورم را کاهش می‌دهد و تک رقمی می‌کند. او می‌گوید برنامه‌ای دارد که در سال اول تورم به زیر ۳۰ درصد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *