اخبار داغ

تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت میزان مشارکت در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،‌ سخنان رهبر انقلاب پیرامون اهمیت میزان مشارکت در انتخابات: هر کس به ایران علاقه مند است، باید رای بدهد. قبلا هم ما این را عرض کرده‌ایم حالا هم تکرار می‌کنیم؛ ممکن است یکی از شخص این حقیر خوشش نیاید، خوب نیاید اما ایران را، کشورش را دوست دارد یا […]

اشتراک گذاری
08 خرداد 1400
153 بازدید
کد مطلب : 51984

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،‌ سخنان رهبر انقلاب پیرامون اهمیت میزان مشارکت در انتخابات:

هر کس به ایران علاقه مند است، باید رای بدهد. قبلا هم ما این را عرض کرده‌ایم حالا هم تکرار می‌کنیم؛ ممکن است یکی از شخص این حقیر خوشش نیاید، خوب نیاید اما ایران را، کشورش را دوست دارد یا نه؟ پس باید در انتخابات شرکت کند. (۱۶ بهمن ۹۸)

وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خودشان را نشان بدهند، این موجب امنیّت کشور میشود، این موجب پس زدنِ دشمنان میشود، طمع دشمن را در کشور کم میکند. انتخابات هر چه پُرشورتر، هر چه با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافعش برای کشور و برای خود مردم بیشتر خواهد بود. (۲۹ بهمن ۱۳۹۹)

«ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند؛ آن کسی که بنده را هم قبول ندارد، شعار «ایران قوی» را قبول دارد. خب حالا این قوّت را چه کسی به ایران میبخشد؟ همان ‌طور که عرض کردیم، ملّت؛ ملّت هستند که این قوّت را به کشور میبخشند و حضور ملّت و مشارکتشان هم اصل مشارکتشان، اندازه‌ی مشارکتشان مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد. (اول فروردین ۱۴۰۰)

انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت مهم است. هم از جهت حضور مردم و تحقّق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است؛ نفْس حضور مردم برای انتخاب مسئولان کشور، از صدر تا ذیل، یک مسئله‌ی مهمّی است.

بعد هم همین طور که می‌دانید، حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوّت آن دولت منتخب تأثیر زیادی دارد؛ بالاخره یک دولتی انتخاب خواهد شد، یک رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود و دولتی تشکیل می‌دهد؛ هر چه پشتوانه‌ی او بیشتر باشد، قوی‌تر باشد، قطعاً بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌بَرد، امنیّت میدهد به کشور، برای کشور آبرو ایجاد میکند. بنابراین مشارکت، خیلی مهم است.‌ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *