اخبار داغ

انتخابات در ۸ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این روزها در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی حضور می‌یابند تا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. مناظره‌های انتخاباتی هم ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد برگزار می‌شود و به گفته احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، مرتضی حیدری به عنوان مجری آن انتخاب شده است. امیرحسین […]

اشتراک گذاری
08 خرداد 1400
124 بازدید
کد مطلب : 52080

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این روزها در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی حضور می‌یابند تا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. مناظره‌های انتخاباتی هم ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد برگزار می‌شود و به گفته احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، مرتضی حیدری به عنوان مجری آن انتخاب شده است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته دولت مورد نظر او دولت مردم است و برای ایجاد این دولت پنج کار می کند: شفافیت؛ گفت‌و‌گوبا مردم؛ رقابت، عدم انحصار و رانت؛ عدالت در رشد و پاسخگویی. او همچنین گفته است برای دولت آینده‌اش که آن را «دولت سلام» نامیده زمان معنا ندارد و باید در تمام ۲۴ ساعت دولت کار کند.

سید ابراهیم رئیسی، کنترل تورم و گرانی، تامین مسکن و هزینه سلامت را سه برنامه اصلی خود معرفی کرده و گفته است، آنچه مرا وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد وضعیت اقتصادی، شرایط نابسامان بازار و رنج و مشکلات مردم بود. البته این به معنای آن نیست که من خدمات دولت‌های قبل را انکار می‌کنم بالاخره آن‌ها هم زحماتی کشیدند. پرهزینه کردن قاچاق برای قاچاقچیان و دیپلماسی اقتصادی هم از موضوعات دیگری بود که رئیسی به آن پرداخت. او امروز روسای ستادهای استانی خود را هم منصوب کرد.

عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر از حامیان نامزدهای رد صلاحیت‌ شده و ناامیدان از اصلاح، پرسیده قهر با صندوق موثر است یا تغییر صحنه و نتیجه انتخابات با رای به تنها نامزدی که توانایی و دانش بهبود وضعیت اقتصادی را دارد و پیروزی غافلگیرانه‌اش صدای اعتراض شما را به نحوی موثر بلند می‌کند؟ او در توییت دیگری راه حل بهبود وضع معیشت مردم را«تعامل از خانه تا جهان» می‌داند که به معنی توافق برای رفع تحریم و بهبود رابطه با جهان و منطقه و توافق‌های مساله‌محور در داخل میان نیروهای سیاسی و اجتماعی و میان حاکمیت و شهروندان است.

محسن مهرعلی‌زاده، محمود زمانی قمی عضو هیات مدیره بنیاد باران را به عنوان رییس ستاد مرکزی خود و محمدجواد حق‌شناس را به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد منصوب کرد. مهرعلی‌زاده در بیانیه‌ای با تاکید بر حضور مردم در انتخابات تصریح کرد به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلب که تایید صلاحیت شده، با اعتقاد به قانون اساسی و منش اصلاح‌طلبی، معتقد است با وجود همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید. او همچنین در توضیح برنامه اقتصادی خود گفته معتقد به یکسان‌سازی نرخ ارز هستم و باور دارم که قیمت ارز باید در بازار تعیین شود و دولت دخالتی نکند.

محسن رضایی هم به تشریح برنامه‌های دولت خود با عنوان دولت «اقدام و تحول» پرداخته و امروز هم وعده‌های جدیدی مطرح کرده است. ازجمله تقدیم لایحه‌ای به مجلس برای اینکه اهانت به اقوام ایرانی به عنوان یک جرم تلقی شود، تدریس زبان مادری اقوام ایرانی در مدارس و پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار.

حجت‌الاسلام مهدی تجریشی مسوول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفته است جلیلی اهمیت زیادی به جوانان می‌دهد و کار واقعی را به آنان سپرده و در دولت و کابینه‌اش کارآمدی و توانایی افراد، فارغ از حزب و گروه سیاسی‌ برای او اهمیت دارد. جلیلی هم در گفت‌و‌گویی از برنامه‌ خود برای تامین مسکن مورد نیاز مردم، از طریق ساخت مسکن و مالیات بر عایدی سرمایه سخن گفت.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه نه تنها نامزدی در انتخابات ندارد بلکه از هیچ فرد و یا لیست خاصی حمایت نمی‌کند. پیش از این نیز سپاه بارها اعلام کرده و در اسناد ابلاغی آن نیز وجود دارد که در هیچ انتخاباتی ورود مصداقی نداشته و ندارد.

سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفته کاندیداهای ریاست جمهوری به هیچ عنوان مجاز نیستند که برای جذب رای به موضوعاتی مانند سربازی حرفه‌ای بپردازند. سربازی حرفه‌ای مستلزم کار کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *