اخبار داغ

سخنرانی زینب حاجری- نائب رئیس شرکت پژوهشی-آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نائب رئیس شرکت پژوهشی – آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس در متن سخنرانی چنین بیان نمودند: شرکت پژوهشی – آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس، شرکتی کاملا علمی با اعضای هیئت مدیره که دارای تجربه علمی دانشگاهی و عضو هیات علمی دانشگاه های استان لرستان هستند. فعالیت های علمی، آموزشی […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1400
115 بازدید
کد مطلب : 51827

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نائب رئیس شرکت پژوهشی – آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس در متن سخنرانی چنین بیان نمودند:

شرکت پژوهشی – آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس، شرکتی کاملا علمی با اعضای هیئت مدیره که دارای تجربه علمی دانشگاهی و عضو هیات علمی دانشگاه های استان لرستان هستند. فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی این شرکت در سال ۱۳۹۷  با حمایت دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان در زمینه آموزش اکوتوریسم با اتکاء به مجوزهای رسمی از دفتر مطالعات و برنامه ریزی گردشگری آغاز کرده است.

اقدامات مهمی که از اخذ مجوز فعالیت یعنی از بهمن ماه سال ۱۳۹۷ تا اکنون انجام گرفته شده است:

  • طراحی سایت به ۶ زبان اصلی دنیا و فعال در کل کشور به زبان های (عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی) و ترجمه متونی که برای معرفی استان ضروری بوده است، که این امر به مدت یکسال به طول انجامیده است.
  • برگزاری ۲ دوره آموزش اکوتوریسم در سال های ۹۸-۹۷ و ۹۹-۹۸  در استان لرستان
  • برگزاری وبینارهای سرمایه گذاری و اقتصاد گردشگری، توریسم کشاورزی، توریسم تجاری با حمایت های مالی و معنوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان
  • میزبان برگزاری اولین همایش ملی اقتصاد گردشگری با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان و با مجوز رسمی از دفتر مطالعات و برنامه ریزی گردشگری.

 این شرکت مفتخر است با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند و موفق اساتید در زمینه علوم مرتبط با گردشگری و همچنین با در اختیار داشتن بانک اساتید مجرب و قوی (اعم از هیات علمی و اساتید برجسته کشوری) بومی و غیر بومی به جهت پیشرفت استان در زمینه‌های مهم آموزشی، پژوهشی و محتواسازی خود را اتقاء داده است.

از جمله اقداماتی که برای معرفی استان ضروری بوده و به همت این شرکت به انجام رسیده:

  • معرفی جغرافیای طبیعی و جغرافیای تاریخی استان لرستان
  • معرفی ظرفیت های توریسم ورزشی (زیر ساخت های فوق العاده دهکده مقاومت حمزه سیدالشهداء استان لرستان که در نوع خود در کل کشور بی نظیر است و در سایت شرکت نیز به ۶ زبان اصلی دنیا ترجمه شده اند)
  • تهیه اطلس گردشگری از جمله ( اطلس آثار تاریخی و بقاع متبرکه، اطلس غارهای تاریخی – طبیعی، اطلس گردشگری دریاچه ها، سراب ها و تالاب های استان لرستان و اطلس آبشارهای مشهور استان لرستان که با نرم افزار GIS نقطه یابی شدند و در سایت شرکت نیز به ۶ زبان اصلی دنیا ترجمه شده اند.
  • تهیه اطلس علوم طبیعی در شاخه های ( اطلس پرندگان، پستانداران، خزندگان، آبزیان و گیاهان دارویی که با مطالعه جامعترین اطلس های حیات وحش بوده و این امر به مدت ۶ ماه به طول انجامیده است و در سایت شرکت نیز به ۶ زبان اصلی دنیا ترجمه شده اند.
  • تهیه تقویم گردشگری با تکیه بر علم بروز اقلیم شناسی گردشگری برای تمامی شهرستان های استان لرستان و در سایت شرکت نیز به ۶ زبان اصلی دنیا ترجمه شده اند.

همه ی اطلاعات و منابعی که در سایت شرکت درج شده،  براساس یافته ها، مقالات علمی – پژوهشی و معتبر داخلی و خارجی و همچنین اساتید و محققان برجسته استانی با ذکر منبع منتشر شده اند.

با توجه به ارتباطات مثبت و موثری که با سازمان های ذیربط سپاه استان برقرار شده از سال های ۹۷ تا کنون،

اهداف، آرمان ها و ایده هایی که با مشورت با این ارگان برای بخش گردشگری، سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان  و همچنین جشنواره بزرگی برای بانوان در سطح ملی با توجه به زیر ساخت های بی نظیر دهکده مقاومت حمزه سیدالشهداء در قالب مسابقات هیجان انگیز و شجاع طلبانه مانند تیراندازی با کمان، تیراندازی با تراپ، تیر اندازی با تفنگ بادی، شبیه ساز تیراندازی، پینت بال و شنا را پس از کرونا، پیش بینی کرده ایم که در آینده نزدیک به صورت مکتوب انجام خواهند گرفت.

اعضای متخصص این شرکت با توجه به ارتباطات مثبت با سپاه استان و به جهت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد گردشگری برای ساکنین بومی استان بویژه روستائیان عزیز با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و همچنین سازمان بسیج کشاورزی لرستان، در زمینه توریسم کشاورزی اقدامانی را پیش بینی کرده ایم که در آینده نزدیک به صورت مکتوب انجام خواهند گرفت.

سایت شرکت پژوهشی- آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس و سایت اولین همایش ملی اقتصاد گردشگری را با تکیه بر محتواسازی و توانایی خود طراحی کرده ایم، سعی کرده ایم سایت همایش را به گونه ایی طراحی کنیم که خود تبلیغی برای استان لرستان باشد، تمامی سربرگ ها در صفحه اصلی سایت، معرفی آبشارها، صنایع دستی، باستان شناسی و مردم شناسی استان لرستان هستند.

برای برگزاری این همایش نامه نگاری ها از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سال به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و همچنین پیگیری همایش با رئیس گروه مطالعات و برنامه ریزی انجام گرفته و با دریافت مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ ۰۱/۰۴/۱۳۹۹ شروع به فعالیت نموده ایم، از جمله جذب حامیان علمی، مالی و معنوی، اقدام به طراحی سایت، معرفی کمیته علمی و اجرایی و همچنین دریافت مقالات و ….. و اموراتی که مربوط به همایش هستند.

در پایان بر تلاشیم که به مانند قطره ای از دریا بتوانیم در جریان رشد و پیشرفت دنیای بزرگی از گردشگری برای کشور عزیزمان و استانی که از همه لحاظ دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خدادادی گردشگری بویژه در خصوص اکوتوریسم، ژئوتوریسم و غنای فرهنگی از نظر سوغات است، قدمی برداشته باشیم و در آینده افرادی مفید و موثر برای کشور و استان و همچنین جامعه گردشگری باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *