اخبار داغ

اولویت اول دولت من این است که مهار قیمت‌ها را در دست بگیرد

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی، درباره برنامه‌های خود برای کاهش تورم گفت: اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می‌شویم. اولویت اول دولت من این است که […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1400
92 بازدید
کد مطلب : 51937

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی، درباره برنامه‌های خود برای کاهش تورم گفت:

اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می‌شویم.

اولویت اول دولت من این است که مهار قیمت‌ها را در دست بگیرد و گرانی‌ها را کنترل کند. من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا نزده و نخواهم زد و بنابراین برنامه‌های جامعی برای کنترل نقدینگی و هدایت آن به سوی تولید ملی داریم، به طوری که جاذبه تولید را از هر کار دلالی بالاتر می‌بریم.

در همان سال اول، ملت ایران شاهد خواهند بود افق آینده، افق امیدبخشی خواهد بود. ما در زمینه کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی، تجارت و صادرات با ۱۵ کشور همسایه برنامه داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:

همانند مهار یک اژدها که چندین سر دارد ما به گرانی حمله می‌کنیم تا بتوانیم آن را به کنترل خود درآوریم و گرنه با هیچ اقدام یک بعدی، گرانی در ایران کنترل نخواهد شد.

وی با اشاره به برنامه خود برای افزایش یارانه‌ها به ۴۵۰ هزار تومان گفت:

برای برخی سوال شده بود که چگونه این یارانه را به این میزان افزایش می‌دهیم. یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کاملاً مبنای دقیق علمی و عملیاتی شدن دارد.

من چهار میلیارد دلار را صرفه جویی می‌کنم که محصول آن این می‌شود که به ۴۰ میلیون فرد ایرانی، ماهانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد.

یارانه پنهان ایران در سال ۱۳۹۹، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است یعنی ما بیشتر از چینی‌ها در ایران یارانه داده‌ایم. باید ببینیم که این یارانه کجا رفته است. اکثر این پول به جیب ثروتمندان رفته است بنابراین اولین برنامه دولت من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری :

اینکه در دهک بالای جامعه که جزو ثروتمندان هستند، چهار میلیارد دلار یارانه را از گاز و بنزین، گازوئیل، برق و آب به خودشان اختصاص می‌دهند. یعنی خانه‌هایی هست که برق مصرفی یک لوستر آن به اندازه کل کوچه‌های جنوب شهر ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *