اخبار داغ

انتخابات در ۷ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، با آغاز مهلت تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نامزدهای نهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های دولت خود می‌پردازند. سعید جلیلی در یک پیام ویدیویی گفته هشت سال است که در دولت سایه، همراه با جوانان سعی کرده‌ایم سایه به سایه موضوعات کشور را دنبال […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1400
102 بازدید
کد مطلب : 51950

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، با آغاز مهلت تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نامزدهای نهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های دولت خود می‌پردازند.

سعید جلیلی در یک پیام ویدیویی گفته هشت سال است که در دولت سایه، همراه با جوانان سعی کرده‌ایم سایه به سایه موضوعات کشور را دنبال کنیم و پاسخ مسایل را جست‌وجو کنیم. او از برنامه‌اش برای ایجاد جهشی بزرگ در کشور گفت و از همه مردم خواست برنامه‌ها را دنبال، تکمیل و تصحیح کنند.

عبدالناصر همتی می‌گوید با توجه به اینکه دولت‌ها در چهار سال اول، برای جلب آرا در دوره دومشان، از اجرای اصلاحات اقتصادی اجتناب می‌کنند، او در صورت پیروزی برنامه‌های پیشنهادی خود را در چهار سال عملی می‌کند و بیش از یک دوره رییس جمهوری نخواهد بود.

او همچنین در پاسخ به کسانی که عملکرد او را بخشی از وضعیت فعلی می‌دانند نوشته است: من از ۲ سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجود هستم نه بانی وضعیت موجود. اگر روند قبلی سیاست‌های ارزی و پولی ادامه می‌یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند. او درباره تحریم‌ها هم نوشته کارنامه‌ ۲ سال و نیم من تغییر سیاست‌های بانک مرکزی و پیشتازی در خنثی‌سازی تحریم بوده است.

سید ابراهیم رئیسی گفته دولت من دولت تحول و محور آن عدالت اقتصادی خواهد بود. نزدیک به ۷۰ درصد از ظرفیت‌هایی که امروز در کشور وجود دارد، اگر فعال شود به خوبی می‌توانیم شاهد رشد اقتصادی و اشتغال سالیانه یک میلیون نفری در کشور باشیم. بنا داریم که هم در حوزه اجرا و هم در حوزه تصمیم‌گیری، شفافیت وجود داشته باشد تا مردم احساس آرامش کنند.

علیرضا زاکانی به شایعات درباره خود پاسخ داده. او این شایعه را که در مناظرات یار کمکی سید ابراهیم رئیسی خواهد بود، توهین به خود و رئیسی دانسته است. همچنین دوتابعیتی‌ بودن و سکونت دائم دخترش در سوییس را تکذیب کرده و گفته او حدود یک‌ سالی ‌است که پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشته است و نوه‌ام شناسنامه ایرانی دارد.

زاکانی درباره برنامه‌اش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گفته مقابله با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و برداشتن موانع جدی تولید هدف مقدماتی ماست و در بخش تولید کاری خواهیم کرد که به خلق ثروت و قدرت برای همگان منجر شود و تلاش ما این است که موضوع تورم و اشتغال را به عنوان معضل جدی حل کنیم.

محسن رضایی با تاکید بر اینکه اقتصاددان است و حرف بی‌مبنا نمی‌زند، گفته اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می شویم. بنابراین اولویت دولت من مهار قیمت‌ها و کنترل گرانی است.

او همچنین وعده داده صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و گازی است، تشکیل می‌دهد و ۳۰ درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیماً به یکایک ایرانیان، ۴۰ درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد. وعده دیگر او یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای ۴۰ میلیلون نفر از اقشار کم‌درآمد است.

محسن مهرعلیزاده می‌گوید باید سهم نزدیک به ۶۷ درصدی اقتصاد در دست دولت را به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسانیم. در این صورت اقتصاد رقابتی ایجاد می‌شود . در اقتصاد رقابتی تولید رشد می‌کند، با رشد تولید، تورم کنترل شده و با کنترل تورم نوسانات قیمتی در بازار کنترل می‌شود. او گفته با اتخاذ الگویی صحیح این هدف را محقق خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *