اخبار داغ

اقتصاد باید شفاف باشد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: مشکلات امروز ما عمدتا شامل اشتغال، معیشت مردم و کنترل تورم، تصحیح نظام بانکی می‌شود و از این رو رفع مشکلات مرتبط با نظام بودجه‌ریزی، کسری بودجه وحشتناک که در سالیان گذشته با آن روبرو هستیم و از بین بردن زمینه […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1400
76 بازدید
کد مطلب : 51842

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

مشکلات امروز ما عمدتا شامل اشتغال، معیشت مردم و کنترل تورم، تصحیح نظام بانکی می‌شود و از این رو رفع مشکلات مرتبط با نظام بودجه‌ریزی، کسری بودجه وحشتناک که در سالیان گذشته با آن روبرو هستیم و از بین بردن زمینه های رانت و فساد از مهم ترین اولویت های برنامه های من برای ریاست جمهوری است.

طبق برنامه ریزی های انجام شده راه حل های مشخصی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکلات درنظر گرفته شده است.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود، رفع موانع تولید و صادرات از مسیر تولیدکنندگان است و اینکه بتوانیم اشتغال را به میزان مورد نیاز در جامعه تامین کنیم.

امیدوارم تا در اثر فعالیت های اقتصادی برای تامین بازار داخلی و صادرات بتوانیم نیازمندی به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم.

برنامه داریم تا در پایان چهار سال، وابستگی اقتصاد به نفت را در بودجه‌های جاری به صفر برسانیم.

با روش‌های بگیر و ببند نمی‌شود، اقتصاد را کنترل کرد یا توسعه داد. آن‌هایی که اینگونه فکر می‌کنند هم فساد را نمی‌دانند چیست و هم هیچ درکی از اقتصاد ندارند.

ما اگر در برنامه‌های خود شفافیت و حذف رانت‌ها را یعنی از بین بردن امکان‌ها و فرصت‌های رانتی از جمله نرخ ارز و یارانه‌های پنهان در توزیع انرژی، نه یارانه مورد نیاز و روزمره مردم که قیمت آن‌ها به اندازه کافی بالاست و مردم واقعا در فشار هستند، بلکه یارانه‌های پنهان، به ویژه قیمت ارز که به ریز ما آن‌ها را محاسبه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *