اخبار داغ

کاندیداهای یک جریان سیاسی و احزاب حذف شدند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، در خصوص اسامی منتشر شده تأیید صلاحیت‌شدگان، اظهار کرد: متأسفانه کاندیداهای یک جریان سیاسی و احزاب حذف شدند. هیچ‌کس فکر نمی‌‎کرد که چهره‌هایی مانند آقای جهانگیری و لاریجانی رد صلاحیت شوند. به لحاظ منطقی به هیچ وجه این موضوع پذیرفتنی نیست. […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1400
93 بازدید
کد مطلب : 51643

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، در خصوص اسامی منتشر شده تأیید صلاحیت‌شدگان، اظهار کرد:

متأسفانه کاندیداهای یک جریان سیاسی و احزاب حذف شدند. هیچ‌کس فکر نمی‌‎کرد که چهره‌هایی مانند آقای جهانگیری و لاریجانی رد صلاحیت شوند. به لحاظ منطقی به هیچ وجه این موضوع پذیرفتنی نیست.

آقای جهانگیری چهار سال پیش تأیید صلاحیت شدند و در طول این مدت در این شرایط مردانه پای همه مشکلات کشور ایستادند و کشور را در این شرایط دشوار جنگ اقتصادی اداره کردند.

همچنین آقای لاریجانی، فردی که سه دوره رئیس مجلس بوده و به لحاظ فکری، مردم ایشان را می‌شناسند، رد شده است. در مجموع به نظر من از این رد صلاحیت‌ها کسی که بیش از همه آسیب می‌بیند، نظام جمهوری اسلامی است که سرمایه‌های خود را به این راحتی از دست می‌دهد.

روزهای کمی تا انتخابات باقی مانده است،‌ اما فضای انتخاباتی در کشور حاکم نشده و فضای سرد نسبت به گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اشخاصی که ممکن بود در بین مردم امیدآفرین باشند و موجب مشارکت شوند، رد صلاحیت شدند.

ما از این خبر شوکه شدیم و هنوز هم این خبر را باور نکردیم و افکار عمومی این موضوع را نمی‌پذیرند و قانع‌کننده نیست که افرادی با سوابق جهانگیری و لاریجانی رد صلاحیت شوند. این برخورد شورای نگهبان به معنای ذبح کردن نیروهای اصیل نظام است. امیدواریم تجدیدنظری با مداخله مسئولان عالی نظام صورت گیرد و شرایط یک انتخابات رقابتی فراهم شود.

اگر رقابت نباشد، انگیزه مشارکت نیز به شدت کاهش می‌یابد و این برخورد در شرایط کنونی مناسب نیست. ما اشخاص کاربلد و توانمندی داریم اما این نوع برخورد بی‌مهری نسبت به آنان است و درخور نظام جمهوری اسلامی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

اشخاص رد صلاحیت شده با دغدغه‌‎هایی که برای کشور داشتند و دارند وارد عرصه انتخابات شدند و برنامه ارائه کردند و احساس مسئولیت کردند که در عرصه حضور پیدا کنند. از بین بردن زمینه‌های حضور جریان‌های سیاسی و مایوس کردن مردم، کاری در جهت مصالح و منافع کشور و نظام تلقی نمی‌شود و همچنان امیدوار هستیم که تجدیدنظری با هدف توجه مصالح نظام و کشور صورت بگیرد. باید تحولی با لحاظ کردن مصالح کشور و نظام صورت بگیرد.

چگونه آقای لاریجانی دو دوره تأیید صلاحیت شدند و چندین سال رئیس مجلس بودند؟ جایگاه رئیس مجلس جایگاه کمی نیست. اینها ابهامات جدی است و عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد و به شورای نگهبان و جمهوری اسلامی ضربه می‌زند. فعلا این انتظار وجود دارد که تجدیدنظری در این خصوص صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *