اخبار داغ

وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌ های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند

وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را با بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم. به گزارش تجهیز نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست با استانداران سراسر […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1400
74 بازدید
کد مطلب : 51507

وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را با بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.

به گزارش تجهیز نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور درخصوص دستور کار این نشست گفت: در این نشست آخرین وضعیت انتخابات، حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و تشکیل هیات‌های اجرایی و تعیین شعبه‌ها و  افرادی که باید در آن شعبه‌ها مستقر شوند بررسی شد.

وی موضوع کرونا را دومین دستور کار نشست امروز عنوان کرد و گفت: در این نشست آخرین وضعیت کرونا به ویژه در این ایام بیست روز تبلیغات و یک روز رای گیری، متناسب با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه از نظر امنیت، پشتیبانی و حمایت تدابیر لازم برای تشکیل گروه های نظامی و انتظامی تاکنون هیچ مشکلی نداشته ایم، گفت: استانداران، معاونان، فرمانداران و بخشداران و همه افرادی که در قالب هیات‌های اجرایی در انتخابات فعالیت می‌کنند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و نظارت کامل و کافی داشته باشند تا هم بی‌طرفی وزارت کشور در اقصی نقاط کشور هم رعایت مر قانون و سلامت انتخابات اجرا شود و این یک دستور است. به دنبال این دستور گروه‌های ناظر داریم که همه جا نظارت خواهند کرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم اگر چیزی ببینند به ما اطلاع خواهند داد و حتماً طرفداران نامزدها و کاندیداها موارد را به ما می‌گویند. دستگاه‌های نظارتی هم همه تلاش خود را انجام خواهند داد تا انتخابات را در صحت سلامت قانونی و بی طرفانه برگزار کنیم.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کرونا گفت: با توجه به گزارش استانداران پیک چهارم در حال فروکش است اما نگرانی از نامناسب شدن وضعیت کرونا به دلیل اجتماعات انتخابات وجود دارد چون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ایام پیش رو برگزار می شود.

وی افزود: به همین منظور دستورالعملی در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که آن را ابلاغ کردیم اما خواهش ما از همه نامزدها و ستادهای آنها در سطح ملی و استانی و شهرستانی و همه مردم این است این جشن سیاسی انتخابات را با بی‌مبالاتی به یک موضوع  غم‌انگیز بعد از انتخابات تبدیل نکنیم و موجب تسری و شیوع بیشتر کرونا نشویم. نامزدها، مسئولان ستاد و مردم رعایت کنند و اگر رعایت نکنند  برخورد قضایی می شود.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به حضور وزیر نیرو در نشست امرور استانداران، گفت:  بخشی از جلسه به خاطر اهمیت موضوع خاموشی ها به حضور  وزیر نیرو اختصاص داشت و ایشان برای استانداران دلایل خاموشی را توضیح داد و درخواست‌ها و پیشنهاداتی برای کنترل مصرف به ویژه مصرف خانگی اداری و خدماتی همچنین مصارف صنعتی و کشاورزی مطرح کرد.

وی افزود: مقرر شد این پیشنهادها و خواسته ها به استانداران ابلاغ شود و استانداران در استانداری‌ها کارگروهی ایجاد کنند.  از همین الان که خرداد است با این مشکل مواجه شدیم و اگر تدبیری اندیشیده نشود تا ۳ ماه این گرما را پیش رو داریم و امیدواریم با همکاری استان ها و فرمانداری‌ها و به ویژه مردم در نحوه و چگونگی مصرف برق با همین میزان تولید که در اثر خشکسالی و استفاده های غیر متعارف ایجاد شده،  پاسخ قابل قبول به نیازها داده شود.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *