اخبار داغ

همدان نیازمند برند ملی گردشگری است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رند، همان چیزی که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هر گونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده و […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1400
136 بازدید
کد مطلب : 51585

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رند، همان چیزی که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هر گونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده و برداشت افراد از یک نام است. 

در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد و به بیان دیگر (برند) دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرتمند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و چیزی بیش از یک محصول است. 

مؤلفه گردشگری، به عنوان مشهودترین جنبه برندسازی برای یک مکان، اغلب به عنوان پرهزینه‌ترین و البته قدرتمندترین نیروی بازاریابی شناخته می‌شود. با این حال، گردشگری صرفاً بخشی از تصویری که باید ایجاد شود را خلق می‌کند و برای رسیدن به سطح کمال قابلیت‌های خود به عنوان پرچم‌دار و پیش‌قراول برندسازی مکان‌ها، می‌بایست در همسویی دقیق و کامل با دیگر کانال‌های ارتباطی قرار گیرد. یکی از عوامل مهم در مبحث گردشگری جاذبه‌های طبیعی، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی؛ جنب و جوش زندگی شهری؛ و جاذبه‌های شهرنشینی است. 

همدان نیازمند برند ملی گردشگری است، با این حال بایدگفت برند همدان، مفهومی است که در بر دارنده طیف وسیعی از فعالیت‌های مردم همدان است که شامل صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، فرهنگ و میراث‌فرهنگی مردم، حاکمیت، گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان همدان است. در واقع، برندهمدان نشان‌دهنده هویت مردم همدان از ابعاد گوناگون خواهد بود. 

برندسازی برای همدان در واقع ساختن افرادی است که می‌خواهند به موفقیتهای یک استان توجه کرده و به کیفیت‌های آن ایمان دارند. برند همدان نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است. به عبارت دیگر مفهوم برند همدان، مفهومی‌فراگیر و گسترده‌ است که می‌تواند چتری برای همه برندها باشد و کلیه برندهای یک استان را تحت پوشش خود بگیرد و وظیفه اصلی برندسازی برای همدان این است که با استفاده از ابزارهای مناسب، تصویری مطلوب از هویت واقعی مردم استان را به مخاطبان آن ارائه کند. 

امروزه برند و برندسازی و مدیریت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که اقتصاد استان همدان با دارا بودن دو شهرجهانی لالجین و ملایر در حوزه سفال و منبت، شهر ملی تویسرکان در حوزه منبت گلریز می‌تواند به طور خاص آنان را نیز دربر گیرد و موجب تغییرات بسزایی در اقتصاد و به تبع آن در پیشرفت استان و شهر همدان حاصل نماید و باید برای جذب نگاه جهانیان به سمت همدان، پایتخت تاریخ و تمدن، جاذبه‌ها و پتانسیل‌های میراثی و تاریخی آن و حوزه بسیار زیبای گردشگری، این ایده‌ها و فعالیت‌های مختلف در استان، در حوزه گردشگری تبدیل به یک رویداد یا برند شوند. 

توجه به برندسازی برای معرفی این کهن شهرتاریخی و رونق گردشگری آن لازم است برند واحدی برای همدان تعریف شود و در راستای رونق گردشگری و ایجاد یک برند واحد برای همدان، نیازمند حضور کارشناسان و ایده پردازان برای ایجاد یک برند واحد بوده و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی شهر و پایتخت تاریخ و تمدن باید بهره برد و در پایان باید گفت همدان نیازمند آن است تا با برنامه‌ریزی مناسب برای جامعه هدف، برنامه مدونی تدوین و برند مناسبی را برای همدان تدارک دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *