اخبار داغ

افزایش بیش از ۱۰ هزار صندوق نسبت به دوره های گذشته

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان: شعب و صندوق ها اضافه شده و بیش از ۷۰ هزار صندوق برای انتخابات پیش بینی شده است که نسبت به دوره های گذشته شاهد افزایش بیش از ۱۰ هزار صندوق هستیم. شورای نگهبان برای نمایندگان اصلی نامزدها تسهیلاتی ایجاد کرده […]

اشتراک گذاری
04 خرداد 1400
105 بازدید
کد مطلب : 51474

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان:

شعب و صندوق ها اضافه شده و بیش از ۷۰ هزار صندوق برای انتخابات پیش بینی شده است که نسبت به دوره های گذشته شاهد افزایش بیش از ۱۰ هزار صندوق هستیم.

شورای نگهبان برای نمایندگان اصلی نامزدها تسهیلاتی ایجاد کرده تا در شورای نگهبان مستقر شوند و اتفاقات را رصد کنند.

در این دوره ۱۰ پرونده را دوبار بررسی کردیم یک پرونده را سه بار بررسی و در نهایت رای گیری کردیم.

ما حدود ۷ جلسه فشرده مفصل بیش از ۴ ساعته داشتیم این جلسه ها غیر از کارهای جانبی است.

بحث مدیریت و شاخص ها مانند چند سال خدمت در مدیریت کلان کشور بخشی از شرایط احراز صلاحیت است.

ممکن است دو نفر در یک پست مشابه حضور داشتند و یکی احراز صلاحیت شده و دیگری نشده است.

ممکن است شرایط مدیریتشان موفقیت آمیز بوده اما شرایط دیگری نیز داریم.

کسی که احراز نشده شرایط دیگر را نداشته است.

صرف اینکه بستگان درجه یک اقامت کشور دیگری داشته باشد الزاما مانع احراز صلاحیت نشده اما در کنار دیگر مسائل ممکن است به عدم احراز صلاحیت منجر شده باشد.

از دستگاه های مختلف استعلام می گیریم و دستگاه ها نیز مکلف به پاسخگویی هستند. در دستگاهی تخصصی فرض بر اعتماد به گزارش است.

اگر جایی یک استثنایی باشد استثنا است اما قاعده نیست.

در برخی موارد که موضوع مهم است در بررسی ها به یک گزارش اکتفا نمی شود و موضوع مهم است باید از چند دستگاه مسئله را بررسی کنیم.

اگر تردیدی باشد اعضا از دستگاه ها پرسش می کنند و همه این تلاش ها انجام می شود.

نباید مسئله به گونه ای مطرح شود که گویا رویه ای داریم که عده ای در انتخابات مجلس رد شدند برای ریاست جمهوری یا احراز صلاحیت شدند.

در این مورد فاصله ای بین این دو زمان هست.

گاه اتفاق می افتد از جهت قضایی اتهامی متوجه شخصی بوده و نمی شد در زمانی احراز صلاحیت کرد و اتفاق نیفتاده است اما پس از گذشت زمان رفع اتهام صورت گرفته است.

شورای نگهبان با مجموعه ای از داوطلبان روبرو است که از ثبت نام عبور کردند و ۴۰ تن ارزیابی شدند.

شورای نگهبان در بررسی این ۴۰ تن نقشی نداشتند شاید ۳۰ تن مربوط به یک طیف و ۱۰ تن به طیف دیگری مرتبط بودند.

این در اختیار شورای نگهبان نیست. شورا وارد بررسی می شود و در این فرایند چیزی بنام گرایش سیاسی محض نداریم ما ضوابط قانونی داریم.

ممکن است شخصی که احراز می شود از سبد ۱۰ تایی باشد یا سبد ۳۰ تایی. خروجی بستگی دارد که چه افرادی در چه طیفی قرار گیرند و ملاک این است که ۷ رای را چه کسی بیاورد.

در تبلیغات برای نامزدها موارد گوناگونی مورد اشاره قرار گرفته است. قواعد و شرایط مشخص است از جمله تهمت نزدن و علیه دیگران صحبت نکردن.

امکان دارد فردی به دلیل اظهارنظرها از فهرست انتخابات حذف شود و اگر بعد از احراز صلاحیت، شرایطی را به وجود بیاورد که نافی صلاحیتش باشد شورای نگهبان می تواند ورود کند.

خیلی از قواعد در فضای حقیقی درباره تبلیغات وجود دارد در فضای مجازی نیز حاکم است و با نهادهای نظارتی برای کنترل هماهنگی هایی انجام شده است.

انتخابات میان دوره خبرگان و مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی اعتراضات است و فکر می کنم تا جمعه اظهار نظر نهایی صورت می گیرد.

درباره خبرگان نیز اواسط هفته دیگر نتایج قطعی اعلام می شود.

در انتخابات میان دوره ای مجلس ۴۰۰ مورد اعتراض داشتیم.

در قانون اصل انصراف پیش بینی شده و باید نامزدها کتبا به وزارت کشور این مهم را اعلام کنند و تا قبل از زمان رای گیری امکان انصراف وجود دارد.

امیدواریم برق نرود اما اگر برق برود سیستم به صورت دستی انجام می شود امروز سیستم احراز هویت در انتخابات داریم و سپس تعرفه ها را دریافت می کنند.

اگر به دلیلی امکان انجام فرایند الکترونیکی نباشد به حالت دستی کار انجام می شود.

شمارش ارا مربوط به قسمتی است که پس از تمام زمان، صندوق ها باز می شود و شمارش اتفاق می افتد و این بخش تغییری نداشته است.

پس از صورتجلسه اینکه نتایج هر صندوق چگونه تجمیع می شود دو فرایند موازی را در نظر گرفتیم که همه شعب اطلاعات را وارد کنند و صورتجلسه دستی نیز در سیستم دیگری وارد شود و در نهایت دو عدد با یکدیگر مقایسه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *