اخبار داغ

اشتغال زایی بسیج زنان برای بانوان/مشاغل خانگی در اولویت

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: یکی از محورهای اصلی بسیج زنان اشتغال زایی برای بانوان بوده که در ایام کرونا با تولید اقلام بهداشتی، محقق شده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مینا بیابانی در خصوص همکاری بسیج زنان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس، بسیج بانوان […]

اشتراک گذاری
03 خرداد 1400
140 بازدید
کد مطلب : 51245

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: یکی از محورهای اصلی بسیج زنان اشتغال زایی برای بانوان بوده که در ایام کرونا با تولید اقلام بهداشتی، محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مینا بیابانی در خصوص همکاری بسیج زنان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس، بسیج بانوان در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی به صورت ویژه عمل کرد و بسیاری از پایگاه‌ها تبدیل به مراکز تولید ماسک و اقلام بهداشتی شد. در حال حاضر نیز همچنان تولید اقلامی از جمله ماسک، بسته‌بندی مواد شوینده و شیلدهای بهداشتی ادامه دارد.

وی افزود: طی یک سال گذشته تولید این محصولات موجب اشتغالزایی و کارآفرینی برای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار شده است.

بیابانی با اشاره به مشارکت بسیج در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا عنوان کرد: در این مرحله نیز بانوان بسیجی همچون مرحله گذشته مشارکت فعال و مؤثری خواهند داشت. این مشارکت نیز در زمینه بیماریابی و مراقبت از مبتلایان و حمایت از خانواده‌های بیماران به ویژه بیماران نیازمند است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در این دوره کمک بانوان بسیجی به کادر درمان و مدافعان سلامت با قوتی بیش از پیش انجام می‌شود چرا که از ابتدای شیوع کرونا، بانوان بسیجی با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنار کادر درمان خدمت‌رسانی می‌کردند. در حال حاضر نیز با توجه به شیوع مجدد کرونا، نیاز به این کمک‌رسانی بیشتر شده به همین منظور بانوان به صورت داوطلبانه درخواست حضور در مراکز درمانی را داده‌اند.

وی در خصوص موضوع اشتغالزایی بسیج زنان برای بانوان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بسیج، ایجاد اشتغال برای بانوان کشور به ویژه بانوان سرپرست خانوار با محوریت «اشتغال خانگی» است به همین دلیل نیز همواره دوره‌های آموزشی در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود و در تهیه سرمایه اولیه و تجهیزات شغلی نیز به بانوان کمک می‌کنیم. خوشبختانه تاکنون خدمات خوبی در این زمینه ارائه شده و شاهد کارآفرینی‌های بسیاری توسط بانوان کشور بوده‌ایم.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *