اخبار داغ

ارزش راهبردی پیروزی غزه در برابر رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید خوش آیند در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی و غزه می گوید: جنگ یازده روزه اسرائیل و غزه در حالی با آتش‌بس پایان یافت که اسرائیل هم با اعلام پیروزی خود را برنده این جنگ می‌داند! آیا واقعیت آن طور است که صهیونیست‌ها می‌گویند؟ پاسخ این سئوال بسیار […]

اشتراک گذاری
02 خرداد 1400
148 بازدید
کد مطلب : 51134

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید خوش آیند در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی و غزه می گوید:

جنگ یازده روزه اسرائیل و غزه در حالی با آتش‌بس پایان یافت که اسرائیل هم با اعلام پیروزی خود را برنده این جنگ می‌داند! آیا واقعیت آن طور است که صهیونیست‌ها می‌گویند؟ پاسخ این سئوال بسیار ساده است؛ نخیر.

جنگ‌های بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت از جمله حماس برخلاف جنگ‌های کلاسیک ارتش‌های عربی، در زمره نبردهای نامتقارن دسته‌بندی می‌شود؛ به این معنی که دو طرف از نظر جایگاه نظامی و دسترسی به جنگ‌افزار و تجهیزات و حمایت‌های خارجی در یک وضعیت به‌شدت نابرابر قرار دارند.

در جنگ نامتقارن همین که طرف قوی از نظر نظامی و دسترسی مطلوب به عِده و عُده مجبور به پذیرش آتش‌بس برابر می‌شود، فی‌نفسه یک پیروزی بزرگ برای طرف ضعیف است.

وقتی اسرائیل که دارای ارتش مدرن و مجهز و بیش از ۶۰۰ جنگنده پیشرفته و سلاح اتمی و سامانه‌های موشکی قدرتمند و ۱۷۰ هزار نیروی نظامی است، با ۳۰ میلیارد دلار بودجه نظامی، نمی‌تواند بیش از ۱۱ روز در جنگ دوام آورد و به آتش‌بس تن می‌دهد، طبیعی است که این یک پیروزی بزرگ با ارزش راهبردی برای حماس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *