اخبار داغ

انتخابات در اولین روز خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز پروتکل‌های بهداشتی انتخابات ابلاغ شد. حسن روحانی رییس‌جمهوری تاکید کرده بود که در برگزاری انتخابات وظیفه اصلی حفظ جان مردم است و علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز از تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی انتخابات خبر داد. بر اساس این پروتکل‌ها برگزاری هر گونه تجمع […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1400
117 بازدید
کد مطلب : 50961

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز پروتکل‌های بهداشتی انتخابات ابلاغ شد. حسن روحانی رییس‌جمهوری تاکید کرده بود که در برگزاری انتخابات وظیفه اصلی حفظ جان مردم است و علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز از تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی انتخابات خبر داد.

بر اساس این پروتکل‌ها برگزاری هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است و به جز نشست‌های خاص که در صداوسیما با جمعیت محدود برگزار می‌شود، بقیه نشست‌ها باید در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت‌کنندگان باشد.

واکنش‌ها در فضای مجازی به گفت‌وگوی علی لاریجانی در کلاب‌هاوس ادامه دارد.

از جمله سعید جلیلی از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در توییتی از لاریجانی خواسته است، به جای کارهای نمایشی کارنامه ریاست ۱۲ ساله‌اش بر مجلس را ارایه دهد.

لاریجانی در پاسخ نوشته مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم، اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبه پرتگاه ببرند. او همچنین ادعا کرده جلیلی به عنوان یار کمکی در انتخابات حضور یافته است.

در جبهه اصلاح‌طلبان، اسحاق جهانگیری از صدا و سیما گلایه کرده است که طبق روال گذشته تحریف و تخریب را ادامه می‌دهد و در توییتی نوشته است دفاع از عملکرد دولت را رییس‌جمهوری و وزرا انجام می‌دهد. من می‌خواهم از عواملی بگویم که مسبب بحران‌های امروز ایران هستند و از برنامه‌هایی که برای مقابله با آنها دارم.

مسعود پزشکیان، الیاس حضرتی را به عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزید.

در جبهه اصولگرایان، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اعلام کرده است که اگر احراز صلاحیت شود تا آخر می‌ماند و به نفع کسی کنار نمی‌رود.

رامین مهمانپرست داوطلب انتخابات که خود را مستقل می‌داند، گفته راه‌حل برون‌رفت کشور از وضعیت فعلی دولت ائتلافی و ترکیبی از سه جناح است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز به پایان نرسیده است و در تلاش هستیم که تا پایان فرصت پنج روزه دوم نتایج را اعلام کنیم و تاکید کرده است، از تبلیغات زودهنگام خودداری شود و دستگاه‌های مربوط بر این امر نظارت داشته باشند.

سردار حسین کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا هم اعلام کرده برنامه یک ماهه ویژه‌‌ای برای برقراری نظم و امنیت در انتخابات ریاست‌جمهوری به یگان‌های ویژه در سراسر کشور ابلاغ شده است.

در کرمان، شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فهرست انتخاباتی شورای شهر را نهایی کرده‌ است اما برای شورای شهر تهران هنوز خبری از فهرستی احتمالی اصلاح‌طلبان نیست.

در جبهه اصولگرایان هم امیر ابراهیم رسولی سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب می‌گوید هنوز فهرست تهران نهایی نشده است اما جهادگران ایران اسلامی، دیگر تشکل اصولگرا، اسامی ۲۱۰ نفر از نامزدهای خود برای شورای شهر تهران را جهت نظرخواهی از شهروندان منتشر کرده است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *