اخبار داغ

افزایش تمایل مردم به مشارکت در انتخابات

به گزارش پایگاه خبر تجهیز نیوز، تمایل مردم به مشارکت با نزدیک‌شدن به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده است. ۴۳.۷درصد کل پاسخگویان در نظرسنجی آخر اردیبشهت ایسپا گفته‌اند قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد،۹.۳ درصد گفته اند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد. در برآورد میزان واقعی مشارکت در انتخابات […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1400
70 بازدید
کد مطلب : 50951

به گزارش پایگاه خبر تجهیز نیوز، تمایل مردم به مشارکت با نزدیک‌شدن به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده است.

۴۳.۷درصد کل پاسخگویان در نظرسنجی آخر اردیبشهت ایسپا گفته‌اند قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد،۹.۳ درصد گفته اند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد.

در برآورد میزان واقعی مشارکت در انتخابات متغیرهای متعددی از جمله محافظه‌کاری برخی از پاسخگویان در نظرسنجی تلفنی، تعداد پاسخگویانی که با پرسشگران همکاری نمی‌کنند و نسبت تقریبی مشارکت کسانی که گفته‌اند احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد مؤثر است؛ با در نظر گرفتن تمامی این متغیرها برآورد ایسپا از میزان مشارکت در انتخابات در پایان اردیبهشت‌ماه ۴۳ درصد است.

این در حالی است که برآورد مرکز ایسپا از میزان مشارکت در انتخابات در دهه دوم اردیبهشت ۴۰ درصد و در ماه‌های قبل از آن نیز ۳۹ درصد بوده است.

از سوی دیگر همچنین میزان افرادی که “احتمالا در انتخابات شرکت می‌کنند” در پایان اردیبهشت به ۹.۳ درصد رسیده که نسبت به دهه دوم اردیبهشت رشد حدودا ۴۰ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *