اخبار داغ

اشرف بروجردی : مردم به این نکته توجه داشته باشند که شرکت در انتخابات یک حق است

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: مردم برای شرکت در انتخابات جدی نیستند و این یک هشدار برای دست‌اندر‌کاران است که باید به آن توجه کرد. به گزارش تجهیز نیوز اشرف بروجردی در گفت‌و‌گویی، در خصوص فضای انتخاباتی کشور، اظهار کرد: من احساس خوبی از شرایط کنونی جامعه برای شرکت در انتخابات ندارم. علیرغم همه […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1400
157 بازدید
کد مطلب : 50979

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: مردم برای شرکت در انتخابات جدی نیستند و این یک هشدار برای دست‌اندر‌کاران است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش تجهیز نیوز اشرف بروجردی در گفت‌و‌گویی، در خصوص فضای انتخاباتی کشور، اظهار کرد: من احساس خوبی از شرایط کنونی جامعه برای شرکت در انتخابات ندارم. علیرغم همه نظرسنجی‌ها و مطالعاتی که انجام شده که میزان مشارکت را بالای ۴۵ درصد اعلام کردند، در بطن جامعه و بین مردم این احساس وجود ندارد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اکثر صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان می‌گویند که ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و این موضوع یک زنگ خطر برای دست‌اندرکاران است تا بتوانند برای ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند؛ به گونه‌ای که احزاب در این زمینه فعال شوند و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها بحث‌های انتخاباتی را به صورت جدی دنبال کنند. همچنین تحلیل‌گران سیاسی دانشجویی باید شرایط را تحلیل کنند تا فضای انتخاباتی پرشور شود.

وی بیان کرد: من با شرایط فعلی احساس نمی‌کنم که مردم در امر انتخابات جدی باشند و این یک هشدار است و باید به آن توجه کرد.

بروجردی در خصوص کاندیداهای اصلاح‌طلب معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات ایران گفت: کسانی که به میدان آمدند اکثرشان چهره‌های شناخته شده‌ای هستند اما اگر بخواهند نصف به علاوه یک رأی را کسب کنند، به نظر من باید کاندیداها غربال بیشتری شوند تا ما به یک نامزد برسیم و برای رأی‌آوری از آن کاندیدا حمایت کنیم.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره حضور زهرا شجاعی و ثبت‌نام وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: این اتفاق، اتفاق خوبی بود.  به نظر من خانم شجاعی و خانم مولاوردی در این عرصه خوب درخشیدند. با توجه به اینکه حدس خانم شجاعی بر این است که ممکن است رد صلاحیت شوند اما ایشان ایثار کردند، یعنی از سرمایه سیاسی خود گذشتند تا در این عرصه توجه محافل سیاسی را جلب کنند. برنامه‌ای که ایشان ارائه داد، از بهترین برنامه‌ها بود که این امر نشان‌دهنده این است که خانم‌ها نسبت به این مساله حساس هستند و مایلند وارد عرصه انتخابات شوند. امیدوارم روزی شاهد ریاست‌جمهوری یک خانم باشیم.

وی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها، گفت: امیدوارم همه عزیزان، تایید صلاحیت ‌شوند، اما باید در نهایت یک گزینه برای کاندیداتوری معرفی شود؛ چون این موضوع می‌تواند موجب تجمیع آرا اصلاح‌طلبان شود. در این دوره اولین مرتبه است که شورای نگهبان اعلام کرده منع و مشکلی برای حضور خانم‌ها نداریم و خانم‌ها می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند که این یک گام رو به جلو بود. همچنین اقدام مثبت دیگری که انجام شد، این بود که خانم‌‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کردند. ان‌شاالله در دوره بعد شاهد ورود خانم‌ها در عرصه رأی‌آوری هم باشیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم به این نکته توجه داشته باشند که شرکت در انتخابات یک حق است. در گذشته مردم معتقد بودند که رأی دادن یک تکلیف شرعی است اما امروز این بحث‌ها در میان جوان‌ها مطرح نیست؛ بر همین اساس باید به نسل امروز یادآوری کنیم که حق هر کسی است که در سرنوشت خود مشارکت داشته باشد. بنابراین باید شرکت در انتخابات را مهم بدانند. امیدواریم در روز رأی‌گیری همه وارد عرصه رقابت برای شرکت در انتخابات شوند.

منبع : ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *