اخبار داغ

دست‌اندازهای لاریجانی در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در گفتگوی ۴ ساعته لاریجانی در کلاب‌هاوس، مشخص شد او ۳ محدودیت جدی در انتخابات آتی دارد. اولین محدودیت، عملکردش در دوران اصلاحات به‌ویژه در صداوسیماست. او تلاش کرد با واکنش به برنامه “هویت” که سال ۷۵ علیه برخی نویسندگان ساخته شد و در آن اعترافات تلویزیونی برخی زندانیان […]

اشتراک گذاری
01 خرداد 1400
141 بازدید
کد مطلب : 50974

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در گفتگوی ۴ ساعته لاریجانی در کلاب‌هاوس، مشخص شد او ۳ محدودیت جدی در انتخابات آتی دارد.

اولین محدودیت، عملکردش در دوران اصلاحات به‌ویژه در صداوسیماست. او تلاش کرد با واکنش به برنامه “هویت” که سال ۷۵ علیه برخی نویسندگان ساخته شد و در آن اعترافات تلویزیونی برخی زندانیان پخش شد، موضعی انفعالی بگیرد. او ابتدا ابراز بی‌اطلاعی کرد بعد هم از اطلاعات غلطی گفت که به وی داده‌اند.

دومین محدودیت، صادق و فاضل یعنی برادرانش هستند. افکارعمومی به‌ویژه پس از ریاست صادق آملی بر دستگاه قضا و فسادهای در این دوره، نگاهی منفی و سیاه به خاندان لاریجانی دارند.

سومین محدودیت، تبدیل او به نماد وضع موجود است. تصور اینکه او فردی متفاوت از روحانی و دولتش است اما با این حال در مجلسی به ریاست او، آخوندی با عملکرد تقریبا هیچ، ۳ بار از استیضاح موفق در می‌آید، دور از عقل است. ائتلاف او با دولت و اصلاح‌طلبان، ضعیف‌ترین خانه ملت طول انقلاب را بر ملت تحمیل کرد.

لاریجانی و جهانگیری نماد وضع موجودند و همین باعث نوعی تنفر نسبت به آن‌ها شده است.

لاریجانی نمی‌تواند آوانگارد شود

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

لاریجانی نمی‌تواند و اعتقاد ندارد که باید یک مواضع آوانگارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری علیه جمهوری اسلامی و نظام داشته باشد.

این درحالی است که برخی انتظار داشتند لاریجانی در چهره یک نیمه‌اپوزیسیون نظام ظاهر شود، اما او قطعا این چهره را نمی‌تواند بگیرد.

او می‌تواند از خود انتقاد کند ولی نمی‌توند موضعی بگیرد که دیگران در این زمینه تقصیر داشتند و وی از همه تقصیرها مبراست. مانند برنامه هویت. لاریجانی می‌تواند بیان کند برنامه هویت اشتباه بود، ولی نمی‌تواند بیان کند اصلا در جریان این برنامه نبودم.

او می‌تواند بیان کند برخی سیاست‌ها در جمهوری اسلامی و شورای امنیت ملی یا در مجلس تصویب شده که به‌نظر من اشتباه بوده ولی نمی‌تواند بگوید اصلا در جریان یک‌سری مسائل نبودم؛ چراکه این توسط افکارعمومی قابل پذیرش نیست.

اصلاح‌طلبان مطلقا دیدگاه خوبی نسبت به لاریجانی ندارند. روحانی سال ۹۲ بهتر توانست اصلاح‌طلبان را جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *