اخبار داغ

معتقدم انتخابات متفاوتی پیش روی‌مان است

به گزارش پایگاه تجهیز نیوز، الهام فخاری درباره فضای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: معتقدم انتخابات متفاوتی پیش روی‌مان است، پیچیدگی شرایط و همزمانی آن با بیماری کووید ۱۹ باعث می‌شود که برای اقناع و ترغیب مردم به سمت و سوی  جناح‌های سیاسی کار سخت و دشواری است که دست‌‌اندر کاران باید انجام دهند. این عضو سازمان […]

اشتراک گذاری
31 اردیبهشت 1400
97 بازدید
کد مطلب : 50766

به گزارش پایگاه تجهیز نیوز، الهام فخاری درباره فضای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:

معتقدم انتخابات متفاوتی پیش روی‌مان است، پیچیدگی شرایط و همزمانی آن با بیماری کووید ۱۹ باعث می‌شود که برای اقناع و ترغیب مردم به سمت و سوی  جناح‌های سیاسی کار سخت و دشواری است که دست‌‌اندر کاران باید انجام دهند.

این عضو سازمان عدالت و آزادی با بیان این که  کاندیداها از هر دو طیف سیاسی باید راهبرد منسجم، مشخص و قابل اجرا داشته باشند، اظهار داشت:

برنامه‌ها که مشخص باشد مردم دیگر احساس نمی‌کنند بین سخن و عمل زیاد فرق است. نامزدها باید این تصویر را پیش‌روی‌شان بگذارند برنامه‌ها و شعارهای که بیان می‌کنند در چارچوب اختیارات رئیس جمهور، نمایندگی مجلس و چه شوراها باشد چرا که مردم انتظار دارند مشکلات اساسی و بزرگی که این روزها زندگی‌شان را تحت‌الشعاع قرار داده است، حل شود.

وی درباره این‌که برای شرکت در این دوره از انتخابات افراد زیادی ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد:

این که کاندیداهای مختلفی ثبت نام کنند می‌توانند یک فرصت مناسب تلقی شود و ما نباید سمت و سوی انتقادی و منفی برای این امر لحاظ کنیم. اعتقادم بر این است باید جنبه مثبت این موضوع را در نظر بگیریم  که طیف وسیعی از کاندیداها با شعارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وارد میدان شدند که امیدواریم  به همین واسطه مردم بتوانند امکان انتخاب متفاوت‌تری داشته باشند.

فخاری گفت:

حضور خانم دکتر شجاعی را نه از باب راهگشایی برای حضور یک فرد، بلکه ایشان را دقیقا کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌‌بینم و در این قامت وی را موثر می‌دانم. معتقدم که حضور ایشان نه تنها از بابت زن بودنشان بلکه به واسطه برنامه‌های منسجم و دیدگاهی که دارند یک فرصت مناسب  است.

واقعا جای انتقاد دارد چرا  برخی از رسانه‌ها از آوردن نامی از ایشان  به عنوان گمانه‌زنی‌ها خودداری کرده‌اند در حالیکه خانم شجاعی در مناصب سیاسی و مختلف نظام حضور داشتند و شرایط عمومی که برای ریاست جمهوری  اعلام شده است دارد. دیدگاه خانم شجاعی کاملا برنامه محور است و رویکرد متفاوتی دارد. من حضور ایشان را به عنوان یک فرصت انتخاب برای جمهوری اسلامی ایران می‌دانم.

آقایانی که کاندیدا هستند در این برهه از زمان پیش‌بینی برای حضور زنان به عنوان وزیر  فارغ از اینکه صبغه  اصولگرایی یا اصلاح طلبی که دارند باید  در نظر بگیرند. امروز زنان متخصصی که تجربه کسب کرده‌اند حضور دارند و می‌توانند در عرصه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که عدم مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نگرانی‌های ایجاد کرده است، گروه‌‌های سیاسی چه باید انجام دهند تا مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند، گفت:

معتقدم جریان های سیاسی  تاکنون فرد محور بوده‌اند در حالی که اصل و بنیان انتخابات که از مشروطه به خاطرش خون‌های زیادی ریخته شده است و تقلای تاریخی بزرگی صورت گرفته برای چیز دیگری است.

نگاهمان باید به انتخابات یک دستاورد تاریخی باشد که از مشروطه تا امروز به خاطر آن هزینه‌های زیادی شده و تلاش های زیادی صورت گرفته است و الان در معرض خطر است، در نظر بگیریم.

به هر حال خستگی مردم و آزردگی‌شان محسوس و مشخص است اما فکر می‌کنم گروه‌های سیاسی باید بتوانند مردم را توجیه کنند که اصل خود انتخابات به عنوان یک دستاورد ملی و تاریخی که از مشروطه و دوران مرحوم مصدق اتفاق افتاده و به انقلاب اسلامی رسیده است  از آن  صیانت شود.

نهادهای نظارتی و بررسی کننده سلایق کاندیداها دامنه انتخاب مردم را محدود نکنند و بگذارند آنان افرادی که دارای شرایط عمومی هستند را خودشان انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *