اخبار داغ

نوبت به حمایت از لاریجانی نخواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در رابطه با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چنانچه دو جناح اصلی و مهم کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کاندیدای اصلی خود را داشته باشند، نوبت به حمایت از علی لاریجانی نخواهد رسید و بر همین اساس به‌نظر می‌رسد لاریجانی […]

اشتراک گذاری
30 اردیبهشت 1400
139 بازدید
کد مطلب : 50640

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در رابطه با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:

چنانچه دو جناح اصلی و مهم کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کاندیدای اصلی خود را داشته باشند، نوبت به حمایت از علی لاریجانی نخواهد رسید و بر همین اساس به‌نظر می‌رسد لاریجانی ذخیره این دوره از انتخابات است. درواقع لاریجانی به میدان آمده تا چنانچه هریک از این دو جناح کاندیدا نداشته باشد، از او حمایت کنند، از این‌رو لاریجانی صرفا منتظر است ببیند چه رخ خواهد داد.

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن این است که اگر انتخابات به مرحله دوم برود و انتخاب بین لاریجانی و کاندیدای شاخص اصلاح‌طلبان باشد، در آن صورت اصولگرایان قاعدتا پشت لاریجانی می‌آیند. در این صورت کاندیدای اصلاح‌طلبان پیروز خواهد شد.

اما حالت دیگری نیز وجود دارد و آن این است که انتخابات به رقابت بین لاریجانی و کاندیدای شاخص اصولگرایان کشیده شود. در این حالت بخشی از اصلاح‌طلبان در مرحله دوم به کمک لاریجانی خواهند رفت.لذا چنانچه رقابت صرفا بین لاریجانی و رئیسی شود اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند، اما اگر رقابت بین لاریجانی و کاندیدای اصلاح‌طلبان باشد ما از کاندیدای خود حمایت خواهیم کرد.

علی‌محمد نمازی گفت:

چنانچه پیش از برگزاری انتخابات نظرسنجی‌های دقیق، علمی و بی‌طرفانه نشان دهد رئیسی نفر اول و لاریجانی نفر دوم و نفر سوم نیز کاندیدای اصلاح‌طلبان است، تصمیم اینکه اصلاح‌طلبان در این حالت کاندیدای خود را رها کرده و به‌سمت لاریجانی بروند یک تصمیم بسیار مشکل است و به‌نظر می‌رسد احتمال آن کم باشد.

البته در حالتی که کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلبان نفر سوم و پس از رئیسی و لاریجانی باشد آنها بخواهند کاندیدای خود را رها کنند خلاف مشی و کارکرد حزبی است. لذا بنده این حالت را غیرممکن می‌دانم که ما بخواهیم کاندیدای خود را رها کنیم و به‌سمت لاریجانی برویم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره کاندیداتوری جهانگیری گفت:

من بعید می‌دانم جهانگیری با نیت کاندیدای پوششی به میدان آمده باشد و بخواهد از لاریجانی حمایت کند، بنابراین آنچه من احتمال می‌دهم این است که کاندیداهایی مانند جهانگیری، محسن هاشمی، تاج‌زاده، پزشکیان و ۵نفر دیگر از جریان اصلاحات به‌صورت جدی آمده‌اند تا چنانچه مورد تایید جبهه اصلاحات قرار گرفتند، اقدام به رقابت با نامزدهای حاضر در صحنه کنند.

بنابراین موضوع کاندیدای پوششی برای نامزدهای اصلاح‌طلب منتفی است. ازسوی دیگر عاقلانه نیست درحالی‌که کاندیدای اصلاح‌طلبان خودش در رقابت حاضر است ما بخواهیم از علی لاریجانی حمایت کنیم و فقط در یک حالت ممکن است این اتفاق بیفتد و بخشی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند که آن‌هم شکل‌گیری دوقطبی لاریجانی با یکی از نامزدهای شاخص جریان اصولگرایی در مرحله اول یا دوم انتخابات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *