اخبار داغ

روحانی: توافق اصلی انجام شد

رئیس‌جمهور گفت:‌ همه تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت. الان هم بحث روی مسائل جزئی و ریز است و (رفع) تحریم‌های نفت، پتروشیمی و کشتیرانی و بیمه و غیره و بانک مرکزی را قبول کردند و تمام شده است. به گزارش تجهیز نیوز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت با بیان اینکه […]

اشتراک گذاری
30 اردیبهشت 1400
126 بازدید
کد مطلب : 50668

رئیس‌جمهور گفت:‌ همه تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت. الان هم بحث روی مسائل جزئی و ریز است و (رفع) تحریم‌های نفت، پتروشیمی و کشتیرانی و بیمه و غیره و بانک مرکزی را قبول کردند و تمام شده است.

به گزارش تجهیز نیوز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت با بیان اینکه در چند سال اخیر تحرک عظیم و بسیار بزرگ در صنعت پتروشیمی رخ داده است که در کشور ما این موضوع بسیار مهم است، گفت: اگر می‌گذاشتند دولت دوزادهم در ادامه مسیر دولت یازدهم ادامه دهد، امروز مردمِ ما دو برابر آن چیزی را که امروز می‌بینند شاهد می‌بودند. اما در عین حال مهم است که ما هنوز از پا نیفتادیم و روحیه‌مان را از دست ندادیم.

وی افزود:  ما با قدرت برنامه‌ها را در جنگ اقتصادی ادامه دادیم و  به قولی که در آغاز سال ۹۹ به مردم دادیم و وزارت نفت اعلام کرد ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح می‌کنیم، امروز به این ۱۷ طرح رسیدیم و این در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نطیر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پروژه امروز افتتاح شده است و این حائز اهمیت است که در شرایط کرونا به این نقطه رسیدیم، گفت: کسی فکر نمی‌کرد و نمی‌دانست که چه باری بر دوش دولت است. دولت در سخت‌ترین شریط یک ساله گذشته با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت و حضور و صبوری مردم الحمدالله به این اهداف رسیدیم و با این پنج‌شنبه‌ها تودهنی به آمریکا زدیم و به آنها نشان دادیم که ملت ایران مقاوم است و مثل سرو مقاوم مسیر خود را ادامه می‌دهد.

روحانی ادامه داد: امروز خوشحالم که امروز در کشور همه اتفاق‌نظر کردند که ایران باید به سمت توسعه برود و تولید را رونق دهد. همه یکپارچه هستند که باید اقتصاد را به حرکت درآوریم. شاید برخی بگویند خب این معلوم است! نه من به خاطر تجربه‌ای که در ۴۲ سال دارم می‌گویم که اختلاف بود که اصل بر چیست؟ و استراتژی اصلی باید بر چه باشد؟ اینکه رهبری در طول این سالها تولید و رونق تولید و مانع زدایی‌ها را مطرح می‌کنند معنایش این است که آن گفتمان اصلی در کشور ما رشد و توسعه است. البته اقلیت کوچکی هنوز هم این را نپذیرفته‌اند اما ملت این را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول ۴۲ سال از همه سیاسیون و احزاب جلوتر بودند و آنچه ملت فهمیدند بهتر بوده است.حتی در گفتمان و نحوه تعامل با دنیا و حتی در نحوه تعامل با کشورهای منطقه ملت بهتر می‌فهمند.

رئیس‌جمهور با اشاره به روند مذاکرات در وین تصریح کرد:  در وین مذاکره می‌کنند و قبول دارند همه تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت. الان هم بحث روی مسائل جزئی و ریز است و تحریم‌های نفت، پتروشیمی و کشتیرانی و بیمه و غیره و بانک مرکزی را قبول کردند و تمام شده است. ما گام اصلی و بزرگ را برداشتیم تواق اصلی انجام شده است. بله بر روی مواردی است که بحث می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داده است.

وی تصریح کرد: من سه ماه پیش ذهنم مشغول بود که آیا می‌توانیم؟ دو تا بیل می‌خواستیم یکی به کمر کرونا و دیگری را به هم کمر تحریم بزنیم و این دو تا بیل را پیدا  کردیم و به کمر هر دو زدیم. کمر کرونا شکسته است و با همین واکسن‌هایی که وارد می شود و واکسن داخلی هم که ساخته می‌شود، تا پایان دولت اطمینان نسبی از کرونا خواهیم داشت، البته باید پروتکل‌ها را همچنان رعایت کنیم. کمر کرونا و تحریم را تا پایان دولت می‌شکنیم و امروز آن را شکستیم. این افتخاری برای ملت ایران است.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *