اخبار داغ

کسی می‌تواند کاندیدا شود که برای انجام کار خود را اصلح بداند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران، گفت: مردم روایت رسانه ها را قبول می کنند و دولت ها با عملکرد مثبت و منفی با تصویر سازی رسانه ها ، به آن تصویر رای می دهند. رسانه ها ادراک جامعه را می سازند و می توانند […]

اشتراک گذاری
29 اردیبهشت 1400
147 بازدید
کد مطلب : 50508

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران، گفت:

مردم روایت رسانه ها را قبول می کنند و دولت ها با عملکرد مثبت و منفی با تصویر سازی رسانه ها ، به آن تصویر رای می دهند. رسانه ها ادراک جامعه را می سازند و می توانند شور انتخابات را بیشتر کنند. مجلس محل رجوع مردم برای مطالباتشان است. نمایندگان مجلس در مدت حضور در این پست حتی به مسائل کوچک شهرستانی هم اشراف پیدا می کنند.

تمام برنامه در هر زمینه ای به مجلس وارد می شود که نشانه اهمیت آن است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی :

ما نسلی هستیم که کودکی خود را در انقلاب و نوجوانی را در جنگ گذرانده ایم و از نیمه جوانی در فعالیت های سیاسی اجتماعی وارد شده ایم. نسل اولی ها به یُمن اقدامات جامعه پزشکی عمری طولانی پیدا کرده اند.

اما نشانه اقدام مناسبی نیستیم. ما معتقدیم مشکل نظریه داریم و گفتمان انقلاب اسلامی وقتی می خواسته تبدیل به معماری شود بقیه معماری جمهوری اسلامی متناسب با جمهوری اسلامی شکل نگرفته و برخی از نهاد ها همچنان همان نهادهای قبل از انقلاب هستند و فقط بسیج انقلابی را داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نظام تامین اجتماعی ما متعلق به دوره قاجار است و نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه، کنکور، آموزش و پروزش هم همین وضعیت را دارند، تصریح کرد:

با وجود اینکه انقلاب کرده ایم در روش اداره، انقلاب نکرده ایم. البته صرفاً با عوض شدن افراد این شرایط تغییر نمی‌کند و تفاوتی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد. شعار بنده «دولت سلام» است، سلام به ایران جدید و سلام به تازگی تغییر بنیادین است. بیشتر از اینکه کاندیدا باشم نماد یک طرز تفکر و جریان فکری انقلاب در سازوکار در اداره کشور هستم.

سطح برنامه های من در حوزه دو دعوا در سیاست خارجی و داخلی نیست بلکه نوع حکمرانی باید تغییر کند. جمع خبرنگاران به دنبال سوالات جواب های نقطه زن هستند.

قاضی زاده هاشمی در رابطه با کرونا گفت:

کرونا یک بیماری ویروسی نیست اگر این بیماری ویروسی بود نوع درگیری در کشورهای مختلف یکسان بود. اما در برخی کشورها کشته ها زیاد و برخی کم است. نوع ابتلا و کشتار در هند با چین متفاوت است. در کشورهای انگلوساکسون انگلیس یک شیوه و کانادا و استرالیا یک جور است.

کرونا یک بیماری مدیریتی و اجتماعی و مربوط به سبک زندگی است. کرونا نشان داد آینده متعلق به چه کسانی است و نیست. فارغ از وزارت بهداشت، کرونا یک مدیریت جمعی می خواهد. مشکل این است که مدیریت کرونا در چند ماهه اول که تعیین کننده بود در دست وزارت بهداشت بود و نباید این مدیریت در اختیار وزارت بهداشت می بود.

عدم اقتدار و عدم وجود یک مدل حکمرانی هوشمند که نگاه به آینده داشته باشد را نداشتیم و در مجموع عملکرد وزارت بهداشت را مطلوب نمی دانم. البته منظور من مدیریت است. ما چهار ما زودتر می توانستیم به واکسن برسیم ولی بوروکراسی طولانی باعث شد چهار ماه عقب بیفتیم و به ازای هر دوز واکسن ۱۵ هزار، چندین دلار هزینه می کنیم.

امروز دست دنیا باید جلوی ما دراز بود نه ما. می توانستیم با فروش واکسن ۲۰ میلیون دلار فروش نفت را به دست بیاوریم. کرونا واقعیت ۳ تا ۵ ساله آینده است و یک مدیریت قوی می خواهد. حفاظت اجتماعی برنامه اول ماست، با سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده واکسن ،۱۸۰ میلیون دوز واکسن در سال نیاز داریم که با کاهش عارضه باید سبک اداری کشور تغییر کند.

قاضی‌زاده در رابطه با کناره‌گیری به نفع آقای رئیسی گفت:

کسی که خودش را برای کاری مناسب ندیده اصلا نباید کاندیدا شود، کسی می‌تواند کاندیدا شود که برای انجام کار خود را اصلح بداند. اینکه عده‌ای اصرار دارند ترکیب‌بندی کنند غلط است اما در انتخابات جبهه بندی شکل می‌گیرد و من این را تایید می‌کنم که بنده و آقای رئیسی در یک جبهه هستیم.

وی در خصوص اینکه لاریجانی را کاندیدای اصولگرا می‌داند یا خیر؟، اظهار داشت:

آقای لاریجانی خودشان باید جبهه و گفتمان خودشان را مشخص کنند، جبهه هم یعنی گفتمان و طرفداران. بنده نباید در این رابطه نظر بدهم، شعارهای ایشان نشان می‌دهد که اصولگرایان از ایشان حمایت خواهند کرد یا اصلاح‌طلبان. خب اندکی باید صبر کنیم تا پاسخ این سوال ها مشخص شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با موضع خود نسبت به مساله مذاکرات، بیان داشت:

ما با مذاکرات موافقیم، نظام با مذاکرات موافق است. نمونه موفق مذاکرات هم داشتیم مانند ۱۹۸۱ در بحث گروگان‌ها با آمریکا مذاکره کردیم. قطعنامه ۵۹۸ با یک اغماض جزو نمونه های موفق است. ما معتقدیم برجام باید احیا شود، منتهی برجامی که آن ۲۷ بند و قید را دارد، ۲۷ بندی که مجلس و شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده و رهبری ابلاغ کرده است.

چرا اکنون به نتیجه نمی‌رسد؟ چون زمان اکنون به نفع طرف غربی است. حرف ما در قضیه برجام این است؛ قرارداد حقوقی برای وقتی است که شما به طرف مقابل اعتماد ندارید، دو طرف که اعتماد دارند که قرارداد روی کاغذ نیاز ندارند. اینکه شما جوری ببندید که تعیین کننده این قرارداد رئیس جمهور آمریکا باشد که حالش هر روز عوض می‌شود، غلط است. انتقاد ما این است که اولا گام به گام بسته نشد و دوم اینکه آنچنان محکم بسته نشد که مجازات و جریمه داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت:

تیم اقتصادی و حقوقی باید جلودار تیم دیپلماسی می‌بود و براساس آنچه که آن‌ها می‌گویند دیپلمات‌ها بروند و مذاکره کنند نه اینکه دیپلمات بگوید و آن‌ها متن حقوقی بنویسند.

ما با مذاکره مخالف نیستیم البته اینکه در مذاکره بروید انشاء و مقاله بخوانید و یا ۶ سال بروید مذاکره بدون نتیجه، مورد قبول ما نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *