اخبار داغ

هدف ابوالقاسم رئوفیان از کاندیداتوری

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص برنامه و هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: همه چیز بستگی به تصمیم شورای مرکزی و دبیران استانی حزب دارد. چون بنده محوریت تصمیم‌گیری برای آمدن یا نیامدن نبودم بلکه به عنوان شخصیتی حقوقی، موضوع […]

اشتراک گذاری
28 اردیبهشت 1400
127 بازدید
کد مطلب : 50300

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص برنامه و هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد:

همه چیز بستگی به تصمیم شورای مرکزی و دبیران استانی حزب دارد. چون بنده محوریت تصمیم‌گیری برای آمدن یا نیامدن نبودم بلکه به عنوان شخصیتی حقوقی، موضوع در جلسات مشترک شورای مرکزی و دبیران استانی طی هفت جلسه مطرح شد و در نهایت تصمیم به اجماع بر ثبت نام من گرفته شد؛ بنابراین به عنوان نماینده حزب ثبت نام کردم.

البته باعلم و آگاهی از ۳۶ اصل قانون اساسی که مربوط به حوزه اختیارات و وظایف رئیس جمهور است و با در نظر گرفتن معیارهای انتخاب حکمرانانی قوی، امین، تخصص‌گرت و عمل‌گرا و با استفاده از تجارب سالها مدیریت درحوزه‌های مختلف اجرایی تن به این پذیرش دادم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین:

اکنون نوبت شورای محترم‌ نگهبان است که نامزد معرفی شده از سوی حزب را با ۵۰ سال سابقه فعالیت سیاسی و ۳۴ سال کار مستمر تشکیلاتی-سیاسی که مؤسس دو حزب و دو جبهه سیاسی بوده وبیش از ۲۰ سال دبیرکلی دوحزب را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خودداشته و دارد و جامعه به ویژه رسانه‌ها همواره از او به عنوان فعال سیاسی و یک سیاستمدار یاد می‌کنند، وی را «رجل سیاسی» به شمار آورد یا خیر، اراده بر این است که تا پایان حضور داشته باشیم و به عنوان یک حزب در میز مناظره نیز حضور پیدا کنیم.

امیدوارم شورای محترم نگهبان به استناد بند ۱۱-۲ ماده۲ مصوبه، دبیران کل احزاب را در طراز مناصب یاد شده به حساب آورد؛ بدیهی است در صورت تایید صلاحیت اراده بر این است که تا پایان حضور داشته باشیم مگر در فرآیند حضور حزب به تصمیم ‌دیگری برسد.

نگاه حزب بیان مشکلات کشور و ارائه راهکار برای حل آنهاست؛ در همه زمینه‌ها ما برنامه کلی حزب را تدوین‌کردیم و روزثبت نام به میز شورای نگهبان تحویل داده شد. 

رئوفیان اظهار داشت:

انتخابات ریاست جمهوری شرکت سهامی نیست بلکه یک مسئولیت بسیار خطیر و سنگینی است که نامزدها باید قابلیت و توانمندی‌های خود را بسنجند و در صورت اینکه توان به دوش کشیدن این امانت را داشته باشند، کاندیدا شوند بنابراین باید ببینیم که آیا می‌توانیم اصول قانون اساسی را اجرا کنیم یاخیر.

ای کاش داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی را با دقت مطالعه می‌کردند. اینکه افراد با نگاه سهم‌خواهی وارد عرصه انتخابات می‌شوند که شاید ناشی از عدم توجه به اصول ۳۶ گانه قانون اساسی درباره وظایف قوه مجریه باشد.

سهم‌خواهی و کناره‌گیری به نفع شخصی خاص در صورتی اشکال ندارد که بتوان به قابلیت و صلاحیت فرد برای استقرار در جایگاه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به اطمینان رسید که فرد شایستگی و لیاقت و شرایط احراز برای این جایگاه را دارد یا ندارد.

احزاب باید پاسخگوی مردم باشند. امروز بالای ۵۰ درصد مردم پس از ۴۲ سال زیر خط مطلق فقر هستند امروز خط فقر در کشور ما ۱۰ میلیون تومان به بالا تعریف شده است.  حزب اسلامی ایران زمین در عرصه انتخابات حاضرشده است تا در صورت انتخاب «لایحه اقتصاد مستقیم» را که در حل بسیاری از مصائب اقتصادی و معیشتی مردم موثر خواهد بود،تقدیم مجلس کند.

یکی از مشکلات ما در کشور این است که جریان‌های سیاسی جای احزاب را گرفته‌اند و به دنبال سهم خواهی و قدرت طلبی هستند. اگر رئیس جمهوری با حمایت جریان‌های سیاسی روی کار بیاید، خود را وام‌دار این جریانات می‌داند و باید به دنبال بر‌طرف کردن توقعات و درخواست‌ طیف‌های متعدد و اشخاص بعضاً حقیقی این جریان‌‌ها باشد و رضایت آنها را تأمین کند. مثال بارز آن نیز دوره‌های هشت ساله دو رئیس جمهور قبلی و رئیس جمهور فعلی است.

در این صورت رئیس جمهور منتخبی که با حمایت یک جریان سیاسی روی کار می‌آید، باید در طول ریاست خود، رضایت جریان‌ها را تأمین کند.

این روند، به صلاح کشور نبوده و نیست بنابراین معتقدیم باید انتخابات حزبی باشد تا در صورت پیروزی یک حزب، حزب پیروز به عنوان یک شخصیت حقوقی مسئول اداره کشور و پاسخگو به مجلس و مردم ‌باشد.

پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، برنامه‌ها را درقامت حزب ارائه کردم که متأسفانه این اخبار در هیچ یک از شبکه‌های صدا و سیما منتشر نشد.

شورای مرکزی و دبیران استانی طی نامه‌‌ای از معاونت ‌ سیاسی علت را جویا شدند که امیدواریم در اسرع وقت پاسخ قانع کننده‌ای دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *