اخبار داغ

اخبار انتخابات در ۲۸ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، گرچه هنوز اسامی داوطلبان نهایی انتخابات‌ریاست جمهوری از طرف شورای نگهبان اعلام نشده است اما برخی چهره‌های سیاسی در حال تشکیل ستادهای انتخاباتی خود هستند. علی نیکزاد به ریاست ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی و حسین مرعشی به ریاست ستاد اسحاق جهانگیری انتخاب شده است. داود محمدی رییس ستاد محسن […]

اشتراک گذاری
28 اردیبهشت 1400
148 بازدید
کد مطلب : 50329

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، گرچه هنوز اسامی داوطلبان نهایی انتخابات‌ریاست جمهوری از طرف شورای نگهبان اعلام نشده است اما برخی چهره‌های سیاسی در حال تشکیل ستادهای انتخاباتی خود هستند.

علی نیکزاد به ریاست ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی و حسین مرعشی به ریاست ستاد اسحاق جهانگیری انتخاب شده است. داود محمدی رییس ستاد محسن رهامی و حسن سینکی هم رییس ستاد محمد شریعتداری است.

امروز مسعود زریبافان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به نفع ابراهیم رییسی از انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری می‌کند. محسن رهامی و شمس‌الدین حسینی هم گفته‌اند به نفع کسی کنار نمی‌روند.

امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد گزارشی از تدوین دستورالعمل پروتکلی ویژه برای انتخابات ۱۴۰۰ و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات ارایه کرد. حسن روحانی رییس‌جمهوری هم از همه نامزدها و گروه‌های سیاسی خواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار دهند.

علی ربیعی سخنگوی دولت گفته ثبت‌نام برخی اعضای دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم شخصی بوده است. او همچنین تاکید کرد به همه مراکز روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی بخشنامه کردیم تا از هر گونه فعالیتی که شائبه حمایت و سوگیری انتخاباتی داشته باشد، پرهیز کنند.

مجلس شورای اسلامی، احسان قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نماینده شورای نظارت بر صداوسیما در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کرد. این کمیسیون به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای انتخابات از امکانات عمومی و نظارت بر همه مباحث مربوط به تبلیغات انتخابات تشکیل می‌شود و اعضایش دادستان کل کشور، وزیر کشور، یکی از اعضای شورای نظارت بر صداوسیما، یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و رییس سازمان صداوسیما هستند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت:

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) امروز به وزارت کشور اعلام می‌شود. هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هم در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده کسانی که برای این انتخابات صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته است، می‌توانند از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد شکایت خود را ارایه کنند.

اصولگرایان در حال تدارک فهرست برای انتخابات شورای شهر تهران هستند. امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از آغاز فرآیند انتخاب فهرست شورای شهر تهران از هفته بعد خبر داده و گفته است تاکنون از طرف احزاب و تشکل‌ها، ۲۵۰ نامزد برای فهرست اولیه شورا معرفی شده‌اند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *