اخبار داغ

رییس جمهور اختیارات بسیاری دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه «به وقت ایران» درباره قانون انتخابات مطرح کرد: در ابتدا باید اشاره‌ای به اصول قانون اساسی داشته باشم. از اصل ۱۱۳ تا ۱۵۰ قانون اساسی بیش از ۴۲ اصل مربوط به قوه مجریه است. رییس جمهور اختیارات بسیاری […]

اشتراک گذاری
27 اردیبهشت 1400
90 بازدید
کد مطلب : 50218

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه «به وقت ایران» درباره قانون انتخابات مطرح کرد:

در ابتدا باید اشاره‌ای به اصول قانون اساسی داشته باشم. از اصل ۱۱۳ تا ۱۵۰ قانون اساسی بیش از ۴۲ اصل مربوط به قوه مجریه است. رییس جمهور اختیارات بسیاری دارد و اینکه صحبت می‌شود رییس جمهور تدارکاتچی است، این چنین نیست. یک نمونه این است که رییس جمهور رییس ۲۷ شورای عالی و پس از مقام معظم رهبری دومین مقام کشور است. 

کسی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است ابتدا باید شناخت نسبت به این جایگاه داشته باشد. همچنین فرد نیازمند تراز ریاست جمهوری است و سنجش آن برعهده مردم در انتخابات است. در تعریف رجل سیاسی مدیر و مدبر بودن نیز آمده است که باید به آن توجه داشت. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره وعده‌های انتخاباتی اظهار داشت:

یکی از اصلی‌ترین موضوعات امروز کشور ما بحث اقتصادی است و نامزد انتخابات ۱۴۰۰ باید از شرایط این روزها آگاه و اشراف داشته باشد و نباید به سراغ برنامه‌ای برود که عمل به آن ناممکن است. ما باید برای مشکلات به مردم برنامه درست و قابل انجام ارایه بدهیم. 

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد:

رییس جمهور آینده باید نگاه به جلو و امید داشته باشد و در حقیقت یک ایران شناس واقعی باشد. این فرد باید از همه نیروها و پتانسیل‌ها استفاده کند. مردمی و عدالت‌خواه بودن باید جزو ویژگی‌های رییس جمهور آینده و استفاده از افراد متخصص با روحیه انقلابی و جهادی باید در دستور کار ایشان باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *