اخبار داغ

کاهش ثبت نام بی رویه نتیجه مصوبه شورای نگهبان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: از ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام‌ها شروع شده و به مدت ۵ روز ادامه داشت و ۲۵ اریبهشت تا ساعت ۱۸ روند ثبت‌نام‌ها پایان یافت. خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که […]

اشتراک گذاری
26 اردیبهشت 1400
115 بازدید
کد مطلب : 50118

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان:

از ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام‌ها شروع شده و به مدت ۵ روز ادامه داشت و ۲۵ اریبهشت تا ساعت ۱۸ روند ثبت‌نام‌ها پایان یافت.

خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود.

تعداد کسانی که برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند، ۵۹۲ نفر بوده‌اند و طبیعتا شورای نگهبان صلاحیت کسانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، در بررسی صلاحیت‌ها رسیدگی خواهد کرد و کسانی که آن شرایط را نداشته باشند، کنار گذاشته خواهند شد.

فرصت قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها، ۵ روز است، اما این بازه قابل تمدید به ۱۰ روز هم هست.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدها، فرصت تبلیغات انتخابات آغاز می‌شود و کاندیدا‌ها تا یک روز قبل از روز انتخابات (۲۷ خرداد)، فرصت تبلیغات دارند.

در انتخابات ریاست جمهوری، مراحل احراز هویت و تجمیع، الکترونیکی هستند، اما مرحله اخذ آرا، همچنان به صورت دستی برگزار خواهد شد.

شورای نگهبان از ۲۷ ادیبهشت ماه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را آغاز می‌کند.

اداره کل انتخابات شورای نگهبان مسئولیت بررسی اولیه و تهیه اسناد و مدارک لازم برای داوطلبان ریاست جمهوری را دارد،اسناد و مدارک لازم تاجایی که انجام شده به شورای نگهبان واصل خواهد شد.

ملاک و مبنای ما برای احراز صلاحیت ها، رای همه اعضای شورای نگهبان است و باتوجه به ۱۲ عضو شورای نگهبان، ۷ رای مثبت لازم است که یک فرد احراز صلاحیت شود.

باتوجه به کثرت افراد شاخصی که ثبت نام کرده اند، تلاش میکنیم در ۵ روز اول نتیجه را اعلام کنیم، در غیر این صورت ناچار هستیم استمهال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *