اخبار داغ

آرایش انتخاباتی احمدی نژاد چگونه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد زعیم زاده جانشین سردبیر فرهیختگان نوشت: اگر شگفتانه ای در تایید صلاحیت‌ها نداشته باشیم قطب‌های اصلی صحنه نهایی انتخابات سید ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری خواهند بود. شما جای احمدی نژاد باشید در این آرایش چه انتخابی می‌کنید؟ اگر ابراهیم رئیسی پیروز شود دو مشکل برای […]

اشتراک گذاری
26 اردیبهشت 1400
73 بازدید
کد مطلب : 49940

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد زعیم زاده جانشین سردبیر فرهیختگان نوشت:

اگر شگفتانه ای در تایید صلاحیت‌ها نداشته باشیم قطب‌های اصلی صحنه نهایی انتخابات سید ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری خواهند بود. شما جای احمدی نژاد باشید در این آرایش چه انتخابی می‌کنید؟

اگر ابراهیم رئیسی پیروز شود دو مشکل برای احمدی نژاد به وجود می آید. اول اینکه در دولت چهار یا هشت ساله رئیسی پایگاه رای اصلی احمدی نژاد که او سالهاست به پشتوانه آنها سیاست ورزی می کند یعنی بدنه مستضعف جامعه که خاطراتی مانند یارانه و مسکن مهر و…را از احمدی نژاد دارند احتمالا تبدیل به سمپات رئیسی خواهند شد. دوم: احمدی نژاد یکی از مزیت های مهم خود در سیاست را در نابلدی اصولگرایان تعریف کرده بود، آنها بدون او هیچ گاه نتوانسته اند در انتخابات های بزرگ اصلاح طلبان و طیف هاشمی را ببرند. با پیروزی احتمالی رئیسی این مزیت هم از او سلب خواهد شد.

حالت بدتر برای احمدی نژاد پیروزی لاریجانی است. احمدی نژاد حداقل از سال ۸۹ و ۹۰ تلاش می کند از خاندان لاریجانی چیزی شبیه هاشمی در افکار عمومی بسازد و خود را قطب مقابل آنها تعریف کند، برد احتمالی لاریجانی شکست بزرگ او خواهد بود و این یعنی اگر انتخابات به دو قطبی رئیسی،لاریجانی تبدیل شود یکی از بازنده های اصلی احمدی نژاد است.

در وضعیت فعلی حالت مطلوب برای محمود احمدی نژاد حداقلی شدن مشارکت در وهله اول و بعد پیروزی نزدیک ترین گزینه به دولت روحانی و اصلاح طلبان است. دو هدفی که ممکن است با هم جمع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *