اخبار داغ

ما به دنبال رایگان کردن بنزین هستیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رامین مهمان پرست پس از ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب دروغ و تهمت  نسبت به عنوان بنزین ۲۰هزار تومانی بودیم. چرا این تخریب صورت می‌گیرد؟ چه جریانی پشت داستان است؟ منافع چه کسانی به خطر افتاده […]

اشتراک گذاری
23 اردیبهشت 1400
141 بازدید
کد مطلب : 49498

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رامین مهمان پرست پس از ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت:

در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب دروغ و تهمت  نسبت به عنوان بنزین ۲۰هزار تومانی بودیم. چرا این تخریب صورت می‌گیرد؟ چه جریانی پشت داستان است؟ منافع چه کسانی به خطر افتاده است که حاضر می‌شوند مطالبی را به دروغ مطرح کنند؟ این را مردم باید قضاوت کنند.

اصولاً طرحی که برای دولت وحدت ملی به عنوان یک جریان جدید، فراجناحی و ملی  آماده کرده‌ایم که هدف اصلی آن تامین منافع مردم ، رسیدگی به قشر ضعیف و متوسط است برای اینکه درآمد مردم و معیشت به بیشتر و بهتری داشته باشند که در سختی و مشکلات گرفتار شده‌اند. 

سخنگوی پیشین وزارت خارجه عنوان کرد:

تمام تلاش بنده و دوستانمان ارائه طرح‌ها است که می‌تواند فاصله طبقاتی را جبران کنند. برای عدالت در این اینکه یارانه سوخت برقرار شود حرف ما این است که روی کارت ملی داده شود تا فردی که  اتومبیل شخصی دارند، نتواند از آن یارانه استفاده کنند. اینکه فرد جوان خانواده ضعیف و بازنشسته و افرادی که توانایی داشتن اتومبیل ندارند نیز باید از این یارانه به همان نسبت برخوردار باشند.

رامین مهمانپرست:

طرح ما رایگان کردن قیمت بنزین بر اساس سهمیه است که به هر فرد تعلق می‌گیرد.

ممکن است جوانی فاقد اتومبیل باشد از این سهمیه خود که ارزش لیتری ۲۰ هزار تومان را دارد سهمیه‌ای که تعلق می‌گیرد . ۱۵ لیتر بنزین و ۱۵ لیتر گازوئیل در مجموع ۳۰ لیتر می‌شود که هر فردی می‌تواند معادل آن  یعنی ۶۰۰هزار تومان داشته باشد. و هر کس با آن ۷۰۰ هزار تومان یارانه کالای داخل تهیه کند.  

هدف این است که پنهان ۹۸۰ هزار میلیارد تومانی که در این بخش یا در حال خارج شدن از کشور به صورت غیر قانونی است یا توسط افراد دارای سرمایه‌های هنگفت و نا مشخصی هستند و کسانی که فرزندان و بستگان شان ماشین های چند میلیاردی سوار می شوند  گرفته شود و باید به جیب مردم ضعیف و متوسط بازگردد.

مهمان پرست افزود: 

طرح بنزین ۲۰۰۰ تومانی را که سعی می‌کنند از آن به عنوان یک تخریب استفاده کند معلوم است منافع عده‌ای را به خطر انداخته است. خیلی از انحصارها و امتیازها و مجوزهای طلایی وجود دارد و خیلی‌ها منافعشان در این است که در برخی از موضوعات مهم و حیاتی که برای مردم منفی است منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح دهند.

چرا باید واردات خودرو در انحصار عده ای خاص باشد؟ چرا واردات گوشت، غلات، نهاده‌های دامی و خیلی از موضوعات در اختیار عده خاص قرار بگیرد، از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و منافع ملت قربانی یک گروه خاص شود.

طرح دولت وحدت ملی این است که قدرت به مردم بازگردد؛ انحصارها برداشته شود اینهایی که پا روی گلوی ملت گذاشتند راه تنفس مردم را باز کنند و همه طرح‌ها در جهت ایجاد اشتغال و در آمد زایی بیشتر است. در این کشور ۴۰ میلیون جوان داریم که باید برای اشتغال آنها باید فکر شود. بسیاری از این افراد اجاره مسکن کمرشان را شکانده است.

مهمان پرست گفت:

برای قشر ضعیف و جوانان دو و نیم میلیون مسکن را با اقساط بلند مدت در نظر گرفته‌ایم که اقساط آن ها ماهی یک تا دو  میلیون تومان است که محل تامین و بودجه آنها مشخص است. بیش از ۳ میلیون نفر از جوانان ما نگران خدمت وظیفه سربازی هستند، ما با طرحی که داریم که آنها از این نگرانی خارج شوند.

من نمی‌خواهم در کار سازمان نظام وظیفه دخالت کنم، بلکه می خواهم با آنها کمک کنم. جوان‌هایی که مایلند خدمت وظیفه خود را خریداری کنند می‌توانند به صندوقی که به‌ آنها معرفی می‌شود مراجعه  و وام بگیرند، کار کنندو  آن را پرداخت کنند و این که بتواند به جامعه خدمت کنند. البته آموزش نظامی اولیه را هم می‌گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *