اخبار داغ

آمریکا در مذاکرات وین ساز مخالف می زند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه «نیویورک تایمز» در رابطه با مذاکرات وین نوشت: به‌رغم آنکه ایران و آمریکا می‌گویند در مذاکرات وین هدف مشترک بازگشت به تعهدات برجامی را دنبال می‌کنند، اما اختلاف‌نظر عمیقی بر سر معنای این مسئله با یکدیگر دارند. ایرانی‌ها خواستار حفظ تجهیزات پیشرفته تولید سوخت هسته‌ای هستند که بعد […]

اشتراک گذاری
21 اردیبهشت 1400
126 بازدید
کد مطلب : 48957

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه «نیویورک تایمز» در رابطه با مذاکرات وین نوشت:

به‌رغم آنکه ایران و آمریکا می‌گویند در مذاکرات وین هدف مشترک بازگشت به تعهدات برجامی را دنبال می‌کنند، اما اختلاف‌نظر عمیقی بر سر معنای این مسئله با یکدیگر دارند.

ایرانی‌ها خواستار حفظ تجهیزات پیشرفته تولید سوخت هسته‌ای هستند که بعد از خروج ترامپ از برجام نصب کرده‌اند و می‌خواهند با سیستم مالی جهان فراتر از آنچه در توافق سال ۲۰۱۵ مشخص شد، ادغام شوند.

از طرف دیگر، دولت بایدن می‌گوید احیای توافق قدیمی تنها گامی به سوی هدف نهایی است و باید فوراً با توافقی که مسائل دیگر را پوشش می‌دهد، همراه شود. این درخواستی است که ایران آن را قویاً رد می‌کند.

ترامپ ۱۵۰۰ تحریم را بازاعمال یا اعمال کرد تا مانع احیای برجام شود. آنها بسته به اینکه چقدر با توافق مغایرت دارند در سه دسته سبز، زرد و قرمز قرار گرفته‌‌اند. سبزها برداشته می‌شود، درباره زردها باید مذاکره شود و قرمزها باقی می‌مانند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند حاضرند درباره چگونگی تقویت توافق به شکلی که منافع دو طرف تامین شود، گفت‌وگو کنند اما این تصمیمی است که ایران باید بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *