اخبار داغ

پشیمانی روزنامه انگلیسی برای حمایت رژیم صهیونیستی

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس خود بابت حمایت از تأسیس رژیم صهیونیستی ابراز ندامت کرده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه گاردین در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس این روزنامه از اینکه از صهیونیسم حمایت کرده ابراز ندامت کرده است. روزنامه «گاردین» در مطلبی با تیتر «آنچه […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
64 بازدید
کد مطلب : 48948

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس خود بابت حمایت از تأسیس رژیم صهیونیستی ابراز ندامت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه گاردین در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس این روزنامه از اینکه از صهیونیسم حمایت کرده ابراز ندامت کرده است.

روزنامه «گاردین» در مطلبی با تیتر «آنچه اشتباه فهمیدیم: بدترین سوءقضاوت‌های گاردین طی ۲۰۰ سال گذشته» به بررسی اشتباهاتش پرداخته و از حمایتش از تشکیل رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از این اشتباهات یاد کرده است.

روزنامه «گاردین» نوشت:

۱۰۴ سال پیش که آرتور بالفور، وزیر خارجه انگلیس وعده کمک به تشکیل کشوری برای مردم یهودی در فلسطین کرد سخنانش دنیا را تغییر داد.

گاردین در سال ۱۹۱۷ از بیانیه بالفور حمایت کرد، آن را مورد تمجید قرار داد و می‌توان گفت به ایجاد آن کمک کرد.

روزنامه گاردین نوشته مدیر روزنامه گاردین در آن زمان از هواداران صهیونیسم بوده و همین موضوع چشم او را به روی حقوق فلسطینی‌ها بست.

در سال ۱۹۱۷ او همزمان با بیانیه بالفور مقاله‌ای نوشت. او در آن مقاله هر ادعای دیگری درخصوص “سرزمین مقدس” را رد کرد و نوشت:

جمعیت فلسطینی‌ها اندک است و آنها از لحاظ تمدنی در مراحل پایین قرار دارند.

اسرائیل امروز آن کشوری نیست که گاردین آن را پیش‌بینی می‌کرد و یا خواستار تشکیل آن بود.

منبع:‌ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *