اخبار داغ

واکنش ها به جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون بیش از صد فلسطینی در جریان این […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
143 بازدید
کد مطلب : 48915

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود.

نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون بیش از صد فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

اما واکنش ها به جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی:

نگرانی جدی آمریکا از برخوردهای خشونت آمیز

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی تلفنی با مئیر بن شبات همتای اسرائیلی خود نگرانی جدی واشنگتن را از برخوردهای خشونت آمیز به ویژه خشونتها در حرم شریف در بیت المقدس در روزهای ماه رمضان ابراز کرده است. 

سالیوان همچنین درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در محله شیخ جراح را نیز ابراز نگرانی کرده است.

براساس بیانیه دفتر سالیوان، وی گفته است که با مقامات اسرائیلی، مقامات فلسطینی و همچنین طرفهای کلیدی در منطقه برای توقف خشونتها و بازگشت آرامش در تماس است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این تماس تلفنی همچنین نگرانی جدی آمریکا را از احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح اعلام کرده است. وی همچنین راکت پراکنی حماس از غزه و ارسال بالونهای آتش زا به اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

جنبش حماس بخشی از فلسطین است

صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت:

قدس سنگ‌بنای وجود ملت فلسطین است و «چشم امید همه به آن است. اسرائیل نمی‌داند که آن (قدس) همه چیز ماست و به خاطر آن، مجاهدان از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌شوند».

رژیم صهیونیستی با آتش بازی می‌کند و تعدی به قدس و تلاش‌های مخرب، بازی بسیار خطرناکی است.

جنگ آتی، جنگ قدس و مقدسات است و همه مسلمانان در آن مشارکت خواهند داشت.

بازی با قدس، سرآغاز جنگی است که در آن، یقینا رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

بازی با (سرنوشت) قدس، بازی با آتش است که سران اشغالگر را خواهد سوزاند.

پیام من به جوانان این است که برای کمک به قدس و هدف قرار دادن اشغالگر در هر مکانی، هر کاری که می‌توانند انجام دهند.

حماس برای حمایت از قدس، از تمام تلاش سیاسی، رسانه‌ای و نظامی خود استفاده خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی خویشتن داری کند 

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالأقصی، این رژیم را فقط به خویشتنداری فراخواند.

استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که وی بر ضرورت پایبندی تل‌آویو به بالاترین حد خویشتن‌داری و احترام به حق آزادی فلسطینیان برای برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز تأکید دارد.

دوژاریک با اشاره به نگرانی عمیق دبیرکل سازمان ملل از استمرار خشونت در قدس اشغالی و احتمال کوچاندن خانواده‌های فلسطینی از دیارشان توضیح داد:

گوترش اسرائیل را به توقف تخریب و طرد [فلسطینیان] فراخواند.

دوژاریک افزود که دبیرکل سازمان ملل بر حفظ وضعیت کنونی در اماکن مقدس و احترام به آن تأکید دارد.

 جنگ واقعی

خطیب مسجدالاقصی گفت اتفاقاتی که در این مکان مقدس در حال وجود است، یک جنگ واقعی است که از سال ۱۹۶۷ به این سو سابقه ندارد.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در سخنانی گفت که مأموران رژیم صهیونیستی با انواع سلاح‌ها یک «جنگ واقعی» را در مسجدالاقصی رقم زده‌اند.

مسجدالاقصی زیر پای نیروهای ویژه و تک تیراندازهای رژیم اشغالگر قدس آلوده شده، مورد تجاوز قرار گرفته و اشغال شده است و چنین وقایعی از سال ۱۹۶۷ که شهر قدس اشغال شد، سابقه ندارد.

نظامیان رژیم صهیونیستی عامدانه با گلوله‌های پلاستیکی به سر و چشم نمازگزاران شلیک می‌کنند و عمده نمازگزاران از این دو ناحیه مجروح شده‌اند.

به گفته شیخ «عکرمه صبری» مأموران صهیونیستی می‌خواهند نمازگزاران و معتکفان را از مسجد بیرون انداخته تا راه ورود شهرک‌نشینان و تجاوز به حریم مسجد باز شود؛ در حالیکه تمامی مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و آن‌ها هیچ حقی در این مسجد ندارند.

او با انتقاد از موضع کشورهای عربی و اسلامی، افزود: «کشورهای عربی و اسلامی در خصوص اتفاقاتی که در مسجد الاقصی رخ می‌دهد، چه می‌کنند؟ همه باید به مسئولیت خود در قبال اتفاقات این مسجد عمل کنند».

به گفته وی بنیامین نتانیاهو تلاش دارد با این کارها، جناح راستگرای تندرو را خشنود کند تا آن‌ها از وی برای ابقای در پست نخست‌وزیری حمایت کنند و در این میان مسجدالاقصی قربانی می‌شود.

ملت فلسطین هرگز اجازه اجرای طرح‌های اسرائیلی را نخواهد داد

نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه، یورش وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی و ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی را چالشی جدید برای جامعه جهانی و دولت آمریکا خواند.

ابوردینه گفت که اسرائیل با این تجاوزات، همه تلاش‌های دولت آمریکا و جامعه جهانی را زیر پا گذاشت.

ابوردنیه همچنین تأکید کرد که رهبران و ملت فلسطین هرگز اجازه اجرای طرح‌های اسرائیلی را نخواهند داد.

وزارت خارجه فلسطین نیز ضمن درخواست از شورای امنیت برای حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین، تأکید کرد که این حمایت یک امتیاز یا لطف نیست بلکه یک تکلیف و حق مشروع برای ملت تحت اشغال است که با اشکال مختلف جنایت مواجه است.

در این بیانیه آمده است که وقت آن رسیده تا شورای امنیت سازمان ملل به مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود در قبال جنایت‌های رژیم اشغالگر عمل کند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین تجاوزات وحشیانه و مستمر پلیس رژیم صهیونیستی علیه شهروندان ساکن قدس و بیرون راندن نمازگزاران فلسطینی از صحن‌های مسجدالأقصی را محکوم کرد.

واکنش ظریف به جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی نوشت:

برای رژیم اسرائیل دزدیدن سرزمین‌ها و خانه‌های مردم، ایجاد رژیم آپارتاید و خودداری از واکسینه کردن شهروندان در اراضی تحت اشغال غیرقانونی‌شان، کافی نبوده که در آستانه مقدس‌ترین عید مسلمانان، اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران بیگناه در داخل سومین مسجد مقدس مسلمانان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *