اخبار داغ

موجبات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وحیدجلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری و راه‌های افزایش مشارکت مردم گفت: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود آنها از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و اینکه مردم به صورت آزادانه در انتخابات مشارکت داشته و به هر فردی که علاقه دارند رای بدهند، جزء […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
106 بازدید
کد مطلب : 48954

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وحیدجلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری و راه‌های افزایش مشارکت مردم گفت:

مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود آنها از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و اینکه مردم به صورت آزادانه در انتخابات مشارکت داشته و به هر فردی که علاقه دارند رای بدهند، جزء مطالبات مردم در ۴۲ سال اخیر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با درخواست از مردم برای تعیین سرونوشت خود با مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت:

از شورای نگهبان نیز می‌خواهیم با تایید صلاحیت بیشتر نامزدها، موجبات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند تا مردم همراه با بصیرت و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا برای ایجاد تغییرحوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود مشارکت کنند.

آزادانه بودن انتخاب مردم موضوع  زمانی محقق می‌شود که مردم احساس کنند نامزدهای جریان‌های سیاسی در کشور عقاید آنها را نمایندگی کرده و امکان نامزدی در انتخابات را دارند و این با تایید صلاحیت همه نامزدهای جریان‌های سیاسی کشور محقق می‌شود.

امکان تغییر در جامعه بدون حضور مردم در صحنه وجود ندارد. اگر مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات مشارکت کنند تغییرات توسط مردم انجام خواهد شد درغیر این صورت دست‌های آلوده به میدان خواهند آمد.

جلال زاده درباره اعلام نامزدی «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، و «علی نیکزاد» نایب رییسان مجلس  و محتمل بودن نامزدی «محمدباقرقالیباف» رییس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت:

نامزد شدن حقی است که قانون به اتباع ایرانی داده و سه نفر از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در مظان داوطلب شدن برای انتخابات هستند. البته به احتمال زیاد هر سه این آقایان نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد ولی به این موضوع نیز تاکید داشتند که با آمدن آیت الله رئیسی به صحنه انتخابات، این تصمیم تغییر خواهد کرد.

بی‌تعارف باید گفت فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، فعالیت‌های سیاسی، ‌انتخاباتی و سفرهای استانی را در پیش خواهد گرفت و رفتارش انتخاباتی خواهد بود. اما بنده شهادت می دهم در مجلس یازدهم، رفتاری از این سه عضو هیات رییسه که سوء استفاده از جایگاه نمایندگی باشد، دیده نشده است. حتی از اتاق و سالن‌هایی مجلس که در اختیار دارند، برای جلسات انتخاباتی استفاده نمی‌کنند.

وقتی از بیرون به موضوع نگاه می‌شود این شائبه وجود دارد ولی به عنوان یک نماینده که رفتار آنها را رصد می‌کنم، فعالیت انتخاباتی آنها به مجلس سرایت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *