اخبار داغ

مصائب مردم ایلام در روزهای ماه مبارک رمضان / شرب آب با طعم جلبک

گروه استان‌ها ـ علاوه بر قطعی مکرر آب در ایلام، بی‌کیفیتی و وجود جلبگ‌ها در زمان جریان داشتن آب ‌شهروندان ایلامی را آزرده خاطر کرده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم،سال‌ها است که مشکل آب شُرب در ایلام زبانزده خاص و عام است و در فصول مختلف سال هر بار به […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
75 بازدید
کد مطلب : 48762

گروه استان‌ها ـ علاوه بر قطعی مکرر آب در ایلام، بی‌کیفیتی و وجود جلبگ‌ها در زمان جریان داشتن آب ‌شهروندان ایلامی را آزرده خاطر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم،سال‌ها است که مشکل آب شُرب در ایلام زبانزده خاص و عام است و در فصول مختلف سال هر بار به بهانه، بارندگی، وجود ریزگردها و سایر اتفاقات ریز و درشت شهروندان ایلامی با قطعی مکرر آب مواجه می‌شوند.

در فصل تابستان نیز قطعی آب به کرار مشاهده و گزارش می‌شود و در صدر اخبار و مطالبات مردمی قرار می‌گیرد اما مسئولان به بیان جملات کلیشه‌ای، وعده‌های بی نتیجه مشکلات را به آینده ارجاع می‌دهند و علت این مشکلات را روزی “فرسودگی شبکه آب شُرب ایلام” روز دیگر”افزایش جمعیت شهری” و در ایام دیگر”نامناسب بودن زیر ساخت‌های انتقال آب از سد گُل گُل” به شهر ایلام عنوان می‌کنند و اخیراٌ نیز کاهش بارندگی و خشکسالی را عامل اصلی “بی آبی”، “افت فشار” و”قطعی مکرر آب” عنوان می‌کنند.

علاوه بر این موارد بی کیفیت بودن آب شُرب شهر ایلام نیز بر آن اضافه شده است و شهروندان ساکن در محله‌هانیون شهر ایلام با انتشار کلیپی ار بی کیفیت بودن آب و وجود موجودات ریز در آب شُرب و جلبرگ نیز در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و از مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان و مدیران ارشد استان درخواست رسیدگی به موضوع را داشته‌اند.

فرهی از شهروندان ساکن در منطقه هانیوان ایلام به‌خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: علاوه بر قطعی مکرر آب در ایلام، بی‌کیفیتی و وجود جلبک‌ها در زمان جریان داشتن آب نیز در منطقه هانیوان اظهر من الشمس است و نیاز به اثبات ندارد و در کلیپ به وضوح قابل روئیت است .

این شهروند ایلامی از مسئولان استانی در خواست رسیدگی و بررسی موضوع را داشت و افزود: از مسئولان شرکت آب و فاضلاب درخواست آن را داریم که با سلامت مردم بازی نکنند و حداقل امکان تامین آب سالم قابل شُرب را برای اهالی این منطقه و سایر مناطق ایلام فراهم کنند.

محبی دیگرشهروندان ایلامی که از “کم‌آبی”،”قطع مکررآب” و”بی کیفیتی آب شُرب” منطقه هانیوان   آزرده خاطر و منتقد است به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت:  مسئولان ارشد استان ایلام با سکوت خود به کم‌کاری و بی‌توجهی شرکت آب و فاضلاب به مطالبات مردمی و انتقادات آنان صحه می‌گذارند و مردم را مستاصل و ناامید کرده‌اند.

 انتشارکلیپ ذیل که  نشانه‌ای آشکار از بی‌کیفیتی آب ایلام در شهرستان ایلام(مرکز استان) و منطقه هانیون ایلام است و روئیت آن گویای هزاران کلام و سخن در ارتباط با بی کیفیتی آب ایلام است .

روابط عمومی آب و فاضلاب استان ایلام در واکنش به کلیپ منتشره عنوان کرد: موضوع کلیپ منتشره در دست پیگیری است و جهت تنویر افکار عمومی چند نکته را به استحضار می رسانیم و آن اینکه؛ آب شهر ایلام یکی از سالم ترین و استانداردترین آب در سطح کشور بوده و به صورت شبانه روزی کلرریزی می شود، که این موضوع اجازه رشد هر گونه جلبک و هر گونه باکتری یا میکروبی را به صفر می رساند، که دانشگاه علوم پزشکی ناظر شبانه روزی این موضوع می باشد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه بیان کرده است: یا شهروند محترم مشترک این شرکت نیست و از منابع خارج از منابع تحت نظارت این شرکت به صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کند و یا  این شهروند محترم اقدام به ذخیره سازی و عدم استفاده از این آب بعد از چند ماه نموده، که باعث رشد جلبک گردیده که این موضوع در اثر سهل انگاری این شهروند محترم بوده و هیچ ارتباطی به شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ندارد.

به گزارش تسنیم؛ پاسخ شرکت آب و فاضلاب و انکار موضوع در حالی است که اکثر شهروندان ایلامی از بی کیفیت بودن آب شهر ایلام، قطع مکرر و افت فشار آن گلمند و ناراضی هستند . 

جا دارد مسئولان استانی برای مشکل “فرسودگی شبکه آب شُرب ایلام”،”نامناسب بودن زیر ساخت‌های انتقال آب از سد گُل گُل” به ایلام” و  “کم‌آبی”،”قطع مکررآب” و”بی کیفیتی آب شُرب” آن چاره‌ای بیندیشند که این وضعیت سخت مردم را آزرده خاطر کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *