اخبار داغ

تشدید درگیری‌ها در فلسطین اشغالی

نظامیان صهیونیست با حمله به مسجدالاقصی نمازگزاران فلسطینی را هدف قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان موجب زخمی شدن صدها نفر شده است. شامگاه یک شنبه خبرگزاری فلسطینی شهاب از به صدا در آمدن آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه خبر داده بود.  ارتش رژیم […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
92 بازدید
کد مطلب : 48912

نظامیان صهیونیست با حمله به مسجدالاقصی نمازگزاران فلسطینی را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان موجب زخمی شدن صدها نفر شده است.

شامگاه یک شنبه خبرگزاری فلسطینی شهاب از به صدا در آمدن آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه خبر داده بود. 

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به آنچه که حملات راکتی از سمت غزه خوانده است به چندین نقطه در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی حمله کرد.

براساس گزارش منابع محلی، نظامیان رژیم صهیونیستی با جنگنده یا حملات توپخانه‌ای به مناطقی در شرق رفح حمله کرده‌اند.

شبکه قدس نیوز اما گزارش داده است توپخانه رژیمصهیونیستی در حال گلوله باران مناطقی در رفح و بین لاهیا است. 

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی است.

این در حالی است که شب گذشته در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، دست کم ۱۴ فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.نظامیان صهیونیست، دیشب همچنین در باب العامود در مسجدالاقصی  به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

 شبکه المیادین، امروز در خبری فوری از تجمع شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجد‌الاقصی برای مقابله با ورود غیرقانونی و حملات شهرک‌نشینان خبر داد و نوشت که اشغالگران برای متفرق کردن این نمازگزاران اقدام به شلیک گازهای اشک‌آور،  گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی می‌‌کنند.

پایگاه خبری شبکه «الجزیره» نیزگزارش داد:

شماری از فلسطینی‌ها در پی حمله اشغالگران صهیونیست زخمی شدند اما هنوز آمار دقیق آن مشخص نیست. 

صبح امروز، پلیس اشغالگر اسرائیلی با فلسطینی‌ها در صحن‌های مسجدالاقصی درگیر و مانع ورود شهرک‌نشینان و یهودیان تندرو به مسجدالاقصی شده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست، امروز از چند دروازه به مسجدالاقصی حمله کردند و در حال حاضر درگیری اصلی میان اشغالگران و تحصن‌کنندگان فلسطینی در بخش «مسجد القبلی» متمرکز است و گفته می شود که صهیونیست‌ها با گلوله‌های پلاستیکی، سرهای فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهد و شماری از آنها از ناحیه سر مجروح شده‌اند.

مدیر مسجدالاقصی گفت که اشغالگران به اتاقی که سیستم صوتی مسجد القبلی در آن قرار دارد، حمله کردند و به سوی مسجد قبه الصخره، گاز اشک آور شلیک کردند.

 اداره اوقاف اسلامی نیز از مجروح شدن ده‌ها متحصن در مسجد الاقصی خبر داد و اعلام کرد که اشغالگران و تک تیراندازان صهیونیست  به سوی تحصن‌کنندگان فلسطینی، گلوله‌های فلزی شلیک می‌کنند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد:

اشغالگران مانع ورود کادرهای درمانی و رسیدن آنها به مسجدالاقصی برای امدادرسانی می‌شوند. با این حال موفق شدیم ۱۲ از زخمی‌ها را از دروازه «الاسباط» به بیمارستان منتقل کنیم اما شمار دیگری هستند که ما نمی‌توانیم به آنها امدادرسانی کنیم.

استاندار قدس نیز زخمی‌شدن ده‌ها فلسطینی در جریان حمله امروز اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی را تایید کرد و گفت که نظامیان صهیونیست در صدد قتل‌عام متحصنان در صحن‌های مسجدالاقصی هستند.

شبکه المیادین، ظهر امروز اعلام کرد که شهرک‌نشینان شماری از پنجره‌های مسجدالاقصی را شکسته‌اند.

نظامیان صهیونیست نیز نمازگزاران را از مسجد القبلی اخراج کردند. شهرک‌نشینان تندرو در حال آماده شدن برای حرکت به سوی باب العامود در قدس هستند.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حوادث جاری قدس، گفت:

«سکوت در برابر اتفاقات قدس ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد.»

او در ادامه از فلسطینی‌ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان (که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند. النخاله گفت:

از هر فلسطینی که می‌تواند خودش را به مسجد الاقصی برساند می‌خواهیم این کار را انجام دهد و تا روز ۲۸ رمضان آنجا را ترک نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *