اخبار داغ

استقلال شکست ناپذیر در ۶ بازی/۱۰۹۶ روز پس از آخرین پیروزی ذوب آهن

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز، از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور، دیداری مهم و حساس بین دو تیم استقلال و ذوب آهن به میزبانی آبی پوشان در تهران برگزار می‌شود که دو تیم در این بازی با انگیزه‌های متفاوتی به میدان می‌روند. در حالی شاگردان مجیدی برای کم کردن فاصله […]

اشتراک گذاری
19 اردیبهشت 1400
45 بازدید
کد مطلب : 48555

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز، از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور، دیداری مهم و حساس بین دو تیم استقلال و ذوب آهن به میزبانی آبی پوشان در تهران برگزار می‌شود که دو تیم در این بازی با انگیزه‌های متفاوتی به میدان می‌روند. در حالی شاگردان مجیدی برای کم کردن فاصله خود با صدر جدول در این بازی تلاش می‌کنند که سبزپوشان اصفهانی برای فاصله گرفتن با منطقه خطر در جدول به میدان می‌روند.

بدون کاپیتان‌ها
در این بازی هر دو تیم کاپیتان‌های خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. در یک سو قاسم حدادی فر به دلیل پارگی رباط صلیبی این دیدار را از دست داده و در سوی دیگر گفته می شود وریا غفوری به دلیل مصدومیت جزیی که از عربستان با خود به ارمغان آورده، امکان حضور در این دیدار را نخواهد داشت.

۳ سال و یک روز بعد از آخرین شکست
این بازی در حالی انجام می‌شود که از آخرین شکست استقلال مقابل ذوب آهن درست ۳ سال و یک روز می‌گذرد و در این مدت دو تیم ۶ بار به مصاف هم رفته که ۳ بار استقلال پیروز شده و ۳ بار هم دیدار دو تیم با تساوی به اتمام رسیده است.

ذوب آهن پس از پرسپولیس و سپاهان، بیشترین تعداد بازی مقابل استقلال را دارد و سومین حریف تکراری این تیم است. دو تیم نه تنها در لیگ‌های داخلی بارها برابر هم قرار گرفته‌اند، بلکه سابقه دیدار آسیایی را نیز دارند.

استقلال – ذوب آهن در ایستگاه ۶۰
مجموع دیدارهای استقلال و ذوب آهن در جام‌های مختلف ۵۹ است و دو تیم در هفته بیست و دوم لیگ برتر برای شصتمین بار برابر هم به میدان می‌روند. در ۵۹ بازی گذشته سهم استقلال ۲۶ و سهم ذوب آهن ۱۶ پیروزی است و سایر دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

آخرین باری که ذوب آهن موفق به شکست دادن استقلال شد، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. این دیدار که دیدار رفت دو تیم بود در روز ۱۸ اردیبهشت سال ۹۷ به میزبانی ذوب آهن در فولاد شهر برگزار شد که تیم میزبان با تک گلی که توسط جورج ولسیانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند پیروز شد و این آخرین پیروزی ذوب آهن بر استقلال است که تا روز برگزاری دیدار هفته بیست و دوم دو تیم ۳ سال و یک روز از آن می‌گذرد.

استقلال شکست ناپذیر در ۶ بازی/۱۰۹۶ روز پس از آخرین پیروزی ذوب آهن

جبران با هت تریک تیام
آبی پوشان در دیدار برگشت همان بازی با هت تریک تیام و تک گل قاسم حدادی فر با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند. بعد از آن نیز دو تیم ۵ بار دیگر به مصاف هم رفتند که به ترتیب تساوی ۲-۲، پیروزی ۳ بر صفر، تساوی ۲-۲، پیروزی ۲ بر یک و تساوی بدون گل به دست آمد.

استقلال و ذوب آهن از تیم‌هایی هستند که در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته و لذا تاکنون ۳۹ بار در این مسابقات با یکدیگر دیدار داشته‌اند و این چهلمین بازی آنها در چارچوب رقابتهای لیگ برتر است. در بازی‌های گذشته استقلال ۱۴ و ذوب آهن ۱۰ بار به پیروزی رسیده‌اند.

اولین دیدار و اولین گلزن
اولین بازی دو تیم در سال ۱۳۵۲ در اولین دوره لیگ تخت جمشید برگزار شد که تیم استقلال با گل‌های عباس مژده‌ی و حسن روشن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا نام عباس مژدهی به عنوان اولین گلزن استقلال به ذوب آهن ثبت شود. این بازی در روز ۱۳ مهر سال ۵۲ در اصفهان برگزار شد.

جنجال در اولین دیدار لیگ برتر
نخستین دیدار دو تیم در چارچوب رقابتهای لیگ برتر هم در روز ۲۶ فروردین سال ۸۱ در تهران برگزار شد که این بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. در آن بازی احمد مومن زاده و محمد نوازی (پنالتی) برای آبی پوشان، عارف محمد وند و سامسون پطروسیان (پنالتی) برای ذوب آهن گلزنی کردند.

در آن بازی جنجالی امیر وزیری مهاجم تیم ذوب آهن در دقیقه ۶۵ و محمود فکری هافبک آبی پوشان در دقیقه ۸۰ اخراج شدند تا نخستین بازی دو تیم در لیگ برتر، پر حادثه باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *