اخبار داغ

شعارهای رئیس جمهور باید براساس مشکلات عینی مردم باشد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه غیر محرمانه گفت: قبل از انتخابات شعارهای بسیار انتزاعی و رویایی و وعده هایی که موضوعیتی در عرصه جامعه ندارند، عنوان می شود. بنابراین؛ در ابتدا باید برای مردم حدود، اختیارات و وظایف رئیس جمهور مشخص […]

اشتراک گذاری
18 اردیبهشت 1400
112 بازدید
کد مطلب : 48491

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه غیر محرمانه گفت:

قبل از انتخابات شعارهای بسیار انتزاعی و رویایی و وعده هایی که موضوعیتی در عرصه جامعه ندارند، عنوان می شود. بنابراین؛ در ابتدا باید برای مردم حدود، اختیارات و وظایف رئیس جمهور مشخص شود. 

براساس قانون اساسی، رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور است و در عرصه کل مسائل اقتصاد و کل برنامه بودجه کشور صراحت دارد. همچنین در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی، استانداران، فرمانداران، تقسیمات کشوری و سیاسی، حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجی و روابط با دنیا و کشورهای منطقه و بسیاری از امور دولت و رئیس جمهور ذی مدخل است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فزود:

شعارهای یک رئیس جمهور نباید رویاگونه، تخیلی و یا پوپولیستی باشد، بلکه باید واقعی و براساس مشکلات عینی مردم و فضای فعلی کشور با در نظرگرفتن تمامی شرایط داخلی و بین المللی صورت بگیرد. 

وی اضافه کرد: اصلی ترین دغدغه مردم نان، معاش و معیشت است. بنابراین؛ باید یک کاندیدای ریاست جمهوری باید یک برنامه عینی و واقعی و باورپذیر به مردم ارائه دهد. 

یک نامزد باید مرد میدان عرصه اجرا باشد و دغدغه اقصی نقاط مردم ایران را با گوشت و پوست و خون خود احساس کند. 

وی افزود: مردم از ایجاد یک طبقه فراتر، ویژه خوار، رانتیر و تبعیض بدشان می آید، بی عدالتی را دوست ندارند. بنابراین؛ رئیس جمهور باید فردی باشد که نیت خالصانه و صادقانه داشته باشد و در کنار مردم خواهان عدالت اجتماعی باشد و این نکاتی است که در مشارکت مردم در انتخابات اثربخش است. 

قاضی زاده با اشاره به اینکه یکی از دلایل سردی فضای انتخاباتی محصول عملکرد دولت است، گفت:

مردم احساس کردند که دولت هیچ همزاد پنداری با آنها ندارند. بنابراین؛ باید موج خدمتی ایجاد شود تا مردم دلگرم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *