اخبار داغ

حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

امیر ابراهیم رسولی درباره فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سردی فضای انتخابات پیوندی با جریان‌های سیاسی ندارد، وضعیت معیشت مردم در شرایط موجود و عملکرد برخی در کنار شیوع بیماری کرونا و عوامل دیگری باعث شده است که فضای انتخابات تا الان چندان پرشور نباشد. سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: باید […]

اشتراک گذاری
18 اردیبهشت 1400
125 بازدید
کد مطلب : 48485

امیر ابراهیم رسولی درباره فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گفت:

سردی فضای انتخابات پیوندی با جریان‌های سیاسی ندارد، وضعیت معیشت مردم در شرایط موجود و عملکرد برخی در کنار شیوع بیماری کرونا و عوامل دیگری باعث شده است که فضای انتخابات تا الان چندان پرشور نباشد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

باید اتفاقات سال‌های گذشته رصد و علت سردی فضای انتخابات بررسی شود و این شرایط نیاز به تغییر جدی دارد. هرچه جلوتر برویم فضای رقابت شفاف‌تر خواهد شد و این  شفافیت می‌تواند برای خروج از این فضا تاثیر گذار باشد.

ما نیروهای انقلاب را درجه بندی نمی‌کنیم هرکس در حد خود توانمند است و برای اصلاح امور در عرصه رقابت حاضر می‌شود.

هرکس با توجه به پتانسیل و تجربه خود بر این تصور است که می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند و حاضر است انجام وظیفه کند.

ما در مجموعه ائتلاف نیروهای انقلاب از حضور همه داوطلبان استقبال می‌کنیم اما با شرایطی و معیارهایی می‌توانیم این داوطلبان را تقلیل دهیم و روی یک داوطلب به اجماع برسیم.

رسولی درباره حضور احتمالی محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت:

گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره حضور یا غیبت آقای قالیباف در انتخابات صورت گرفته و او تا امروز به شکل رسمی تصمیمی برای ورود به انتخابات نگرفته است. گرچه برخی از دوستان حزبی قالیباف اعلام کردند او که منتظر شکل‌گیری فضای انتخابات و بررسی همه جانبه است. به نظر می‌رسد قالیباف تصمیم خود را در ایام ثبت‌نام خواهد گرفت.

یکی از نزدیکان آقای قالیباف اعلام کرده است در صورتی که رییسی حضور پیدا کند او را کمک می‌کنیم و همه می‌دانیم که اجماع میان نیروهای انقلاب برای تغییر در شرایط موجود شکل گرفته است.

رسولی با ابراز امیدواری از اجماع نیروهای انقلاب برای رسیدن به گزینه نهایی، خاطر نشان کرد:

همه باید جمع شویم و با اجماع روی یک گزینه‌ کمک کنیم تا این شرایط تغییر کند و بهبود نسبی حاصل شود.

ممکن است به شکل استراتژیک اقداماتی را برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری انجام دهیم  همانطور که اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در سال ۹۶ این کار را کردند.

ملاک ائتلاف و اعضای شورای انقلاب، نظامی بودن یا نبودن نیست ما دنبال کارآمدی و تغییر شرایط هستیم هرکسی که توانمندی این کار را دارد و به ما کمک می‌کند حاضریم با او همکاری کنیم.

برای ائتلاف نیروهای انقلاب ملاک قانون است و اگر  نامزدی شرایط  داوطلب شدن را ندارد مورد تایید نیست و ملاک این است که فردی کارآمد بتوانند رضایت نسبی در این شرایط ایجاد کند.  

رسولی گفت: اگر  کسی از قطار نیروهای انقلاب پیاده شد مسوولیتش با خود اوست و باید پاسخگو باشد.

مشارکت مردم در مجلس دهم چگونه بود و این مجلس چه رفتاری داشت که مردم سرخورده شدند؟ نتیجه سرخوردگی مردم از لیست امید را باید از کسانی سوال کرد که مسبب این شرایط بودند.

دنبال منافع شخصی نیستیم و از مشارکت پرشور حمایت می‌کنیم،  مشارکت پرشور یکی از شروط مشروعیت سیاسی است.

رسولی در ادامه گفت:

برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب با سوابق مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند. حتی کسانی که در دایره اصلاح‌طلب جزو براندازان محسوب می شوند و همیشه مدعی بودند که رییس جمهوری اختیارات ندارد اعلام داوطلبی کرده‌اند. این افراد باید نگران تاییدصلاحیت خود باشند چرا که بارها اجزای قانون اساسی را زیرسوال برده‌اند

استراتژی نیروهای انقلاب تا دقیقه نود مشخص نیست ما پلان‌های را طراحی کرده‌ایم که به موقع از آن استفاده می‌کنیم و به گونه ای عمل نمی‌کنیم که باعث انشقاق  در جبهه نیروی‌های انقلاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *