اخبار داغ

سخنرانی امانوئل مکرون به مناسبت دوصدمین سالگرد مرگ ناپلئون

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری صبح ملت نیوز، در ۵ مه ۱۸۲۱ ، ناپلئون بناپارت در سن ۵۱ سالگی به دور از خانواده و کشورش در سنت هلن ، جزیره ای در اقیانوس اطلس جنوبی که انگلیسی ها پس از آخرین شکست او را به تبعید فرستادند ، درگذشت.امانوئل […]

اشتراک گذاری
17 اردیبهشت 1400
88 بازدید
کد مطلب : 48216

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری صبح ملت نیوز، در ۵ مه ۱۸۲۱ ، ناپلئون بناپارت در سن ۵۱ سالگی به دور از خانواده و کشورش در سنت هلن ، جزیره ای در اقیانوس اطلس جنوبی که انگلیسی ها پس از آخرین شکست او را به تبعید فرستادند ، درگذشت.
امانوئل ماکرون در روز چهارشنبه ۵ مه ،در سخنرانی خود در انستیتو فرانسه فرارسیدن سالگرد مرگ ناپلئون را گرامی داشت.هر ساله در این تاریخ مراسم یاد بودی با سخنرانی رئیس جمهور وقت برگزار میشود.
عملکرد ناپلئون در زمینه هایی مانند قتل عام و برده داری مورد انتقاد و از سوی دیگر به عنوان سمبل امپراتوری و قدرت در فرانسه مورد احترام است و این موضوع رئیس جمهور را در انتخاب کلمات حساس کرده است‌.
منتقدان بناپارت یادآوری می کنند که او برده داری را در سال ۱۸۰۲ دوباره برقرار کرد ، که رئیس جمهور آن را “یک اشتباه ، خیانت به روح روشنگری” توصیف کرد. رئیس دولت هنگام سخنرانی خود ، و با یادآوری جنبه های مثبت تر میراث او ، و نقاط تاریک و بحث برانگیز ناپلئون را یادآوری کرد.
امانوئل ماکرون در پایان گفت: “خورشید نبرد آسترلیتز هنوز می درخشد.”
نبرد استرلیتز
 که با نام نبرد سه امپراتور نیز شناخته شده‌است،  یکی از بزرگترین پیروزی‌های ناپلئون بود که به نابودی ائتلاف سوم انجامید. در ۲ دسامبر ۱۸۰۵ میلادی، ارتش فرانسه به فرماندهی ناپلئون بناپارت موفق شد ارتش مشترک روسیه-اتریش به فرماندهی امپراتوران الکساندر اول و فرانتس دوم را پس از نه ساعت جنگ سخت درهم بشکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *